lördag 12 oktober 2024

En färgsprakande, spontan och fullbokad obokad helg



När vi högg ner alla lövträd (speciellt lönnarna)
och all sly i vår lilla skog trodde jag att jag skulle gå miste 
om en färgsprakande höst här hemma.
Tänk så fel man kan ha.
Vi har ju en hel del lövträd i trädgården som just nu skiftar så vackert
 men framför allt har vi har utsikt åt alla håll,
både över dalen och upp mot berget där det finns en hel massa lövträd.
Alla årstider har sin charm och visst är det otroligt vackert nu,
speciellt om vädret är som hos oss. 
 Hoppas din lördag är lika färgsprakande som min.

Det där med en blank helg löste sig snabbare än blixten......
man behöver inte fundera på hur man ska fylla en obokad helg
för det löser sig alltid av sig självt.
Att bara ta det lugnt är inte riktigt vår grej 
och det finns inte på kartan att göra ingenting men likväl är det 
både viktigt och nödvändigt 
att ha en planerad obokad då och då för att orka med. 
En sån som man kan fylla med spontana aktiviteter och
 denna blanka helg förvandlades snabbt till en spontan helg.

En var tvungen att jobba några timmar idag,
den andra har varit ute och räfsat löv i det fina vädret, fixat med bokföring och bilder 
och passade samtidigt på att få till ett inlägg 
och en dokumentation av trädgården just nu.
Han som jobbade på jobbet jobbar nu hemma med projekt ingen minns en fegis 
och sen öppnar visst Skogssätergarden spa.
Imorgon lutar det åt att det blir Halloween för hela slanten
och min lediga måndag fylldes från morgon till kväll den med 
En bättre obokad helg med andra ord.




Helgen startade inte helt blank förresten,
igår var jag på en sen länge planerad a w med tre av mina kollegor.
En helkväll direkt efter jobbet som får dokumenteras med en drinkbild
från ställe nummer tre.
Vi började som sig bör på en pub, Bishop arms, gick efter det
 rakt över gatan till Frimans där bord för
middag var bokat och sen fortsatte vi till Momento som är känt för 
sina drinkar. 
Min White Peach Bellini ska absolut ska copas hemma nångång,
den var inte så söt som en vanlig Bellini utan så där perfekt syrlig.



Nähäpp ........
nu hinner jag inte sitta här längre,
det är hög tid att förbereda både middagen och morgondagen.

Ha en fin fortsättning på helgen,
bokad eller spontan, färgsprakande eller regnig.

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin