måndag 22 januari 2024

Ljuset har återvänt och sluta gnälla




Så var det ny vecka efter en helg att minnas lite extra.
Eller inte så lite förresten utan väldigt, väldigt,väldigt mycket 
och den är nu instoppad djupt i både minnet och hjärtat.
Examenshelgen med firande i dagarna två är över och
för huvudpersonen väntar nytt jobb idag och för min del helgjobb
men först några jobbdagar och sen en liten trip innan det är helg för "normalt folk"
och jag tillbringar min på jobbkontoret.
Min överraskningarnas man har tagit ledigt när jag är ledig mitt i veckan 
och spontanbokat en så himla rolig grej så det ska vi iväg på först. 




Tänk att januari redan snart är slut.
Vilken sagolikt vacker januari det har varit.......
snön bidrar till magi och ljuset har återvänt så varför inte göra det bästa av det.
Ut och njut eller njut av det inifrån.

Alla som gnäller och gnäller och gnäller över tråkiga, kalla och mörka januari
 kan sluta upp med det direkt.
Oftast är de som klagar mest de som inte är "inlåsta" på jobb under dagtid
utan de som kan nyttja dagsljuset, de som styr sin tid själva
 eller inte har "vanliga" arbetstider.
De två dagar jag slutade tidigt förra veckan d v s sexton har det varit 
dagsljus när jag gått till parkeringen.... bara en sån sak.
Att det är mörkt innan jag är hemma kommer säkert att ändras denna veckan.



Ha en fin start på veckan.

Kram B 







 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin