torsdag 22 september 2022

Nu är vi där!






Nu är vi där!

Hej H Ö S T!

För att slippa skrapa rutorna på bilen igår fick jag för första gången 
denna höst starta värmaren och 
 det blev samma sak idag med.

 Idag ska poolen tömmas.
Ja ni hör ju.......hösten smyger sig på
och faktiskt inte mej emot.
 Även om jag allra helst vill ha minst trettio grader 
och sol året om så gillar jag alla årstider och skulle inte vilja vara utan dem.


Höst är också lika med planteringar i helt annan skepnad
så framsidans årstidsbänk har 2022 fått sig en minimakeover i färg.
Bra där när man kan flytta om och bara behöver byta ut litegrann.

Gräs och murgröna är åretrunt har nu fått sällskap av cyklamen,
ljung och en prydnadskål.
I ljuslyktan som hängt med i säkert femton år sitter ett timerljus.....
å vips är sensommar förvandlad till höst där med.

De senaste åren har våra höstplanteringar mestadels varit rätt färglösa med vit ljung, 
murgröna,silvriga växter och mossa men i år kände jag för mer färg.
Solrosor och pumpor vid entren och sprakande lila/vinrött här på framsida. 
Ja bäst att passa på innan Halloween och Alla helgon tar över 
med en helt annan färgskala. 




Bänken är förresten madebyme...
eller i a f nästan.
Så mycket madenbyme att det var jag som
släpade fram stenarna och målade sittdelen som mannen hade snickrat ihop.
Vi har flera liknande varianter lite runt om i trädgården,
nån med gamla tegelstenar och helt i trä och några som denna.








Må så gott.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin