Hej från min alldeles egna Kungsträdgård!
Viken lyx .........när man inte lyckas pricka in blomningen i Stockholm
så går man ut i sin egen.
Men underbart är kort.
Jag fotade min när den börjat slå ut i torsdag
nu börjar den redan att blomma över
så det gäller att njuta.
Tur att vi ser den från de flesta fönster med.
Varje dag händer det något i trädgården
nu har de dagliga rundorna både morgon och kväll startat.
I år har vi sprutat med Tricogarden och halleluja
än så länge är alla lökar orörda och rådjuren mumsar hos grannarna istället.
Här blommar det från tidig vår till sen höst genom
ett helt gäng blommande träd och buskar förutom allt ett årigt planterat
O C H lökar.
Fördelen med blommande träd och buskar är att man alltid har färska blommor att plocka in.
Tulpanerna som jag fick av småPrinsarna
fick sällskap av några körsbärskvistar.
På dagen fick den en perfekt match av en kruka penseer ute på bordet
på kvällen flyttade vasen in.
Fler som matchade i helgen var Lilla Ja i sin rosa keps
och med ett krampaktigt tag om russinpaketet:-)
Nu blir det till att ut och valla d v s köra runt på mannen
sen väntar kvällsjobb.
Ha en fin dag.
Kram B









Inga kommentarer:
Skicka en kommentar