fredag 29 maj 2020

Spretigt och O M O M O M ......



Hej och glad fredag !

Hoppas allt är bra.
Själv ska jag alldeles strax dra iväg för att avverka
 en jobbdag till fem och sen direkt för att flyttbesiktiga en lägenhet 
men sen så tar vi helg .

Inte vilken helg som helst utan både bröllopsdags och födelsedagshelg.
På Pingstafton firar vi oss och på söndag 
firar vi världens bästa dotter som fyller år.
Planering och förberedelser för både och är redan klart men det är ju hemligt 
så nu ska ni istället få se vad jag gjorde igår.

Lite kvällspyssel efter kvällsjobb.

Tillåt mej presentera min nya tradition ........
göra spretiga utebuketter i järnurnor.

Att alltid ha buketter i dem ska bli sommaren 2020 återkommande todo.  
Vi har hur mycket spretigt och blommande som helst från tidig vår
till sen höst både i trädgården , i ravinen och i skogen så variationen är oändlig.



Ni har väl inte missat Karl-Fredrik?
Wow vilken inspiration och vilket ställe han har.
När jag såg programmet kom jag tänka på att vi
 nog har kvar ett par gamla järnurnor ute i boden.

Jodå visst stod de kvar.......
nu är de både avdammade, bättringsmålade och fyllda.

O M vi ska åka någonstans i sommar så är resmålet givet......
till Eklaholm på Österlen såklart.
O M nu bara de där två timmarna hemifrån höjs.
O M inte så spar vi det utflyktsmålet tills det gör det.





Första spretiga buketten innehöll syrener, lupiner, tulpaner och äppelblomster.
Det spretiga står b l a ormbunkar för. 



Ha en trevlig helg.
Det ska jag ha och som ni vet så kommer det att bli fint
väder det är det alltid på just dessa dagar.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin