onsdag 11 december 2019

Tomteluvor och hej mitt frostiga vinterland



Hej mitt frostiga vinterland
och hej på er alla ni som kikar in här !

Hoppas allt är bra så här mindre än två veckor kvar till dopparedagen.
Frostigt vinterland ja tack ......
 här är det sådär magiskt krispigt vitt igen 
och tänka sig att jag t o m prickade in sol på min lediga tisdag.
Att det varit mer eller mindre storm i natt är en annan historia,
det blir till att klä på sig lite extra idag.
Förutom ett frissabesök och en snabbsväng på stan gick min lediga dag åt till att
färdigplanera vår "Julaftoniförväg" som infaller på lördag
Att vara ute kanske det inte fanns så mycket tid till
men att njuta av solen och ljuset inifrån funkar det med.





 Sötaste brödleverentören anlände på eftermiddagen........



...... i utbyte mot påsen ville han ha "tomteluvor",
ja det är det kan kallar skumtomtarna i mormors skafferi för. 
Vem kan motstå dessa ögon :-)


Tåget runt granen provkördes för femtiotolfte gången,
lika kul varje gång trots att de själva har ett exakt likadant hemma under deras gran .
Det kan tänkas att nivån på tomteluvor sjunkit något i burken :-)
Kan tänkas.


Må så gott och ha en fin Lillelördag ......
nu ut i stormen.

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin