fredag 13 september 2019

Sista gången på länge.....




Fredagen den trettonde och för min del väntar jobbhelg .......
numera en lite längre sådan .
Mitt "nya" jobb på jobbet som jag började den första september
innebar att gå från var femte helg och sisådär tjugofem timmar på de tre dagarna
till var sjätte och lite fler helgtimmar.

Efter helgen väntar vår minisemester för att fira septembers tidtillsammansdag
och mannens födelsedag
så det är inte det minsta synd om mej :-)


På tal om mannen ja .......
han däremot är långledig och har nu precis fått en todolista  
med vad han behöver göra läs vad jag V I L L att han ska göra :-)
Risken är nog stor att han skippar den helt 
och istället börjar riva glasverandan ......
ja det gör ju inget i så fall.

Passade på att duka där förra helgen
och igår satt jag och Prinsessan där och käkade lunch ........
 nu lär det nog dröja tills vi sitter där igen.



Förra helgen det var då när det grillades halloumi inne .
Menyn var lax med halloumi , romsås, potatissnittar och tomatsallad.
Mums.




Möblerna vi har här tänkte jag flytta ner till lusthuset ......igen.
Nu står den snygga men ack så obekväma gamla järngruppen där,
snygg ja men inget man sitter länge i .
Järngruppen åker nog ut på gruset vid planteringlådorna 
och här på glasverandan finns andra planer. 



Måste se till att ta förebilder med halvväggar och spröjsade fönster ,
alla bilder härifrån är på mat och dukning haha.








Trevlig helg.

Kram B 

2 kommentarer:

Mi sa...

Alltid lika fint, vardags som till fest! Gillar din "det där lilla extra" ❤
Fortsätt med din inspirerande feelgood blogg 😀

Kram Mi

Bittan sa...

Tack snälla, ja jag fortsätter väl ett tag till :-)
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin