söndag 10 februari 2019

När man inte ens kan ana ......




Hej på er !

Hur har ni det ? 
Bra hoppas jag :-)

Här är det bara fint och som ni vet jobbhelg så jag vet i a f var jag ska tillbringa min dag.
Hur den blir däremot det kan man aldrig veta , planera 
eller ens gissa sig till .......
nääää inte ens ana .
Långtråkigt behöver man aldrig ha det är ett som är säkert.


Tänker att det är väl lika bra att fortsätta med operation mattmakeovern .
Nu har vi kommit fram till del tre.
Mattan som var  här  i matsalen tidigare var den sin såg i förra inlägget 
den som flyttade upp i min Wic .

Bland alla femhundraelva mattor i den stora mattbutiken
fastnade jag totalt för det oväntade.
Inte bara oväntade utan dessutom till ett rum som vi inte alls skulle byta matta i.
Men hoppsan ......
när en matta ropar är det bäst att svara .


Man ska alltid lyssna när någon/något ropar
O C H på magkänslan det vet ni väl  :-)

Å jag var långt ifrån ensam om att fastna för just denna.
 Vi var ett helt gäng kunder som " höll " i den.
inte bara kunder förresten utan även de som jobbade i butiken :-)
Efter att ha plågat världens trevligaste säljare i säkert en halvtimme ,
hon lyfte, kånkade och släpade fram för att jag skulle 
bli övertygad om det jag redan visste.........
att vi behövde en i matsalen med .



Lycka är 
( visserligen materiell men ändå )

när man sådär hux flux hittar rätt och hittar det man inte visste att man letade efter :-)
Vi som " bara "  skulle ha en ljus matta till vardagsrummet kom hem med
en till matsalen med  ........ 
i helt oväntad färg dessutom.
  Mjuk , len och blank ligger den nu som ett smycke under bordet .
Så rätt !


Vi har ju två kakelugnar.....
en helvit i vardagsrummet och denna dekorerade i matsalen .
Tänk att det skulle ta över trettio år innan 
 målningarna som jag stört mig äntligen passar in .
Ja ja bättre sent än aldrig :-)




Vi började förresten kolla på Colin Nutleys senaste igår kväll .........
Bröllop, begravning och dop , finns som serie i fyra avsnitt på Cmore .
Har du sett den redan ?
Om inte så gör det .

Nu mot jobbsöndag den som säkert kommer att 
gå lika fort som jobblördagen .

Ha en fortsatt trevlig helg .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin