lördag 23 februari 2019

Ett nytt liv och bästa googeltipset





Hej hej !

Hoppas allt är bara bra .
Här ska firas något alldeles speciellt denna helg ......
nämligen att jag nu ser hela världen.
Det är nåt att fira det :-)


När man får en hemmavariant av sån där låda som optikern har,
ett fodral med inbyggd powerbank är det illa haha .





Hämtade ut "nya världen" förra fredagen och var lite orolig för att börja
med tre par nya brillor på en Stockholmstripp .
Det där med att det skulle vara svårt att
vänja sig vid både ett par progressiva , ett par rumsprogressiva 
och solisar som är progressiva stämmer inte kan jag intyga.
Eller så finns det helt enkelt bättre varianter nu och 
väljer man tillräckligt bra glas är det ingen tillvänjning alls.
Inget letande efter den där lilla rutan i glaset för att se på nära håll.
Den bara finns där .

Att kalaset gick på som en New York trip för två är en annan historia
men värt varenda öre.
Nu skulle vi ju ändå inte dit denna vår .....
men det kanske blir en sväng till hösten vem vet .
Hur som helst, glad är jag i a f .


Mannen är glad han med  .........
både åt att jag slutat att hela tiden gnälla över att jag inte ser,
 att det är för mörkt fast det är mitt på dagen 
och att han slipper åka till New York :-)
Han som aldrig har bangat på en resa världen över har
konstigt nog två bignono .....
Dubai och New York .
Han hade även Thailand fram till början av 2000 talet.
Det tog "bara"femton års övertalning men sen har han varit där tre gånger
och t om gillar det :-)
Skam den som ger sig .
Googla principfast så lovar jag att ni får upp en bild på honom som första träff.
Googla sen bäst på att övertala så ...
ja gissa vem som kommer upp då ?!  



Nu hade vi jag som sagt ändå inte tänkt åka till NY i vår 
men halleluja vilken ny värld som öppnats här hemma 
i Sverige med brillor .
Att slippa det där med av och på och att ständigt ha ett par i pannan , 
ett par på skrivbordet och ett par på sig är helt fantastiskt .



Efter x antal regnbågsinflammationer i ögat
har min syn successivt ändrats och det har utvecklats starr i ena ögat.
Jag valde att inte opereras när jag fick erbjudande 
om en gratis för några år sedan eftersom jag ändå behöver brillor 
på det andra ögat och på nära håll och med facit i hand så har synen ändrats helt sen dess. 
Glasögon för att se på långt håll typ kööra bil har jag haft länge ,
likaså solglasögon med styrka
 men när det krävs starkare och starkare läsglasögon ,
mer ljus och man ändå inte ser bra var det bara att ta sig till optikern. 

Resultatet av det besöket blev ett nytt liv, en inbyggd powebank 
och en låda :-)

Det var lördagsmorgonens värdlösa vetanden det ,
inte alls vad jag skulle skriva om men mär bilderna dök upp
gav det ena det andra .
Det jag hade tänkt skriva om kommer lite senare idag .
Hoppas vi ses då .

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin