tisdag 22 januari 2019

Värsta och nästvärsta tänkbara .........


Vinter 2019 --------
solen skiner in på glasverandan och semlepremiären är avklarad .

Vågar knappt skriva det ......
men det kändes faktiskt lite bättre när jag vaknade i morse, 
hoppas hoppas att det äntligen börjar gå åt rätt håll nu.
Sol, c-vitminer , SmåPrinsar och en semla plus att 
jag äntligen har sovit utan att hosta gör nog mer än vad man tror .

 Farbror doktorn igår resulterade i mer medicin och förlängd sjukskrivning ,
och planen är att börja jobba på torsdag , det hoppas jag funkar  .
Sen hur mycket som ligger på jobbet efter dessa veckor det väljer jag
att inte tänka på .

Just nu är jag bara glad för att det känns bättre :)




Semlepremiär hade vi ju häromdagen ja .........
för min del var det alldeles lagom med en minisemla ,
mannen valde en lite större , en blandvariant .
Tänk förr när det fanns E N semla ,
idag är det ju en hel uppsjö ..... 
wiener , wrap , vanilj , semlekladdkaka, semletårta för att bara nämna några .
Undrar vad som ska bli årets nyhet .
Nån som vet ?







Vinter på glasverandan .......
granarna är utbytta mot fejkviden som alltid kommer fram vid denna tiden ,
men som synes är mattan fortfarande den samma .
Den som skulle bytts mot en större för länge sedan 
då den är alldeles för liten för denna gruppen .
Att den funkade när vi hade den lilla rottingsittgruppen
eller glas och järnmatsalsgruppen här är en sak men nu ser det bara dumt ut . 
En större matta får bli det första projektet att ta tag i så fort jag är på benen igen.
Har finkammat alla mattbutiker på nätet men nääääää
en matta kräver koll och köp i verkligheten så är det bara .







Vinter 2019 ja ..........
den har väl kanske som ni nog förstått 
annars inte varit den bästa genom tiderna ,
inte hälsomässigt i a f .
Försöker ändå alltid att tänka positivt ,vara tacksam och glad
för allt som livet bjuder på men det där med att få vara frisk påverkar mer än vad man tror .
Den har nog faktiskt varit den nästsämsta jag kan påminna mej .

Vintern 2019 började med influensa i november som sen höll i sig 
på oss båda mer eller mindre 
 i bakgrunden nästan hela december .
Jag hann precis börja jobba efter min släng då mannen 
blev jättedålig igen och hamnade på akuten med fullt pådrag
och  jag fick uppleva tre av de värsta dygnen i mitt liv innan vi visste vad det var med honom .
Vi fick i a f fira jul och nyår i "lugn och ro " och sen var det 
som det säkert inte har undgått någon dags igen ..........
idag är det snart två och en halv vecka
med dunderinfluensa , hög feber och hostan from hell .

Så vintern 2019 går hittills inte till historien som nån att minnas .
Men nu kan det bara bli bättre så 
vem vet om inte februari kanske kan kompensera
november, december och januari  .
Det satsar vi på .




 2019 har varit den nästsämsta men den ljusår från den värsta........
vintern 1999 .
Det var då som min mamma hastigt helt oväntat gick bort 
verkligen mitt i livet
samtidigt som min pappa över en natt blev dement
och mer eller mindre oförmögen att klara sig själv och som grädde på moset
fick jag ett par veckor efter det cancerbesked .
Ja att den vintern var värsta ever och fruktansvärd är en lätt underdrift 
så nu ska jag härmed sluta klaga på 2019 och se framåt.

Som sagt nu kan det bara bli bättre 
och jag ska inte skriva mer om detta .
Här ska man ju få feelgood men ibland kommer livet emellan......
jag  hoppas bilderna denna januari har uppvägt lite i a f .
Ja för vem får inte feelgoddfeeling av sol och semlor 
och liknande. 





Nähä nu får det vara slutsvamlat för denna gång .
Det var inte alls meningen att det skulle bli
denna text till semlorna och solen
men när blir det egentligen som tänk ?
Sällan haha .

Ha det bäst.

Kram B 

3 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Bittan,
Men så träligt med en förkylning som sitter så fast och tar så lång tid. Krya på dig. Videung är så vackert...jag blev helt tagen att du hade det redan men så läste jag att de var fejka. Men de ser väldigt verkliga ut vill jag lova. Jag blev lurad :-) Å så gott med semlor. Jag läser en blogg som heter Semmelmamman och enligt henne finns den bästa semlan på Tösse Bageri på Östermalm, och eftersom jag ska dit nästa vecka så tänkte jag äta min första semla där...Längtar. Ja, det där du skrev om din pappa som blev dement efter din mammas bortgång är faktiskt ett vanligt fenomen. Vissa äldre dör en väldigt kort tid efter deras partner dött. Jag var bekant med Allan Shepard, austronauten, och hans fru Louise när vi bodde i Monterey i början på 90-talet. Vi fick höra sedan att hans fru dog en vecka efter honom. Båda var unga, pigga och aktiva människor. Ett väldigt snyggt par! Men vännerna säger att Louise dog av sorg. Min kusin omkom i en trafikolycka när hon var 18 är och hennes pappa, min farbror, blev helt gråhårig inom loppet av två veckor. Sorgen gör något med våra kroppar. Så ledsamt.
Hoppas i alla fall att du mår bättre snart. Det låter som det.
Kramen och ha en fin kväll!
Anneli

Bittan sa...

Hej du ! Ja nu börjar det äntligen att vända känns det som . Såg du nyhetsmorgon i morse om inte så kolla på play . Ett ungt par som lever sin Fire , det tog sex år för dem att förverkliga . Min pappa levde i tio år de första åren med mej och hemtjänst sen när han var en fara för sig själv hamnade han först på geriatriska och sen på demensboende , för det mesta kunde han i a f igen oss men det var inget liv att ha det så . Tur att man inte vet vad som ska hända ! Då får vi hörs utlåtandet om godaste semlorna sen , vi ska oxå till Sthlm om ett par v kanske värt att testa där om vi får tid . Ha det så bra . Kram Bittan

Bittan sa...

Kände igen oss skulle det stå

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin