torsdag 24 januari 2019

Att låta vara osagt .....


Sista torsdagen i januari höll jag på att skriva
men såg nu att det visst är en till innan vi får checka av denna månad.
Januari är enligt mig den allra mörkaste och ruggigaste månaden på hela året ,
den då vi alltid ser till att ha fullt upp med roligheter och resor .

Men vart tog den vägen ???
Jo det vet jag ju såklart ,
 den fullkomligt flög förbi trots att vi inte gjort ett smack .
Inte för att jag vill stoppa tiden i just januari men
 lite långsammare kan det väl gå kan man tycka eller vad säger ni ? 

Januari brukar som sagt vara så mörkt och grå 
men i år kändes det faktiskt inte alls så här  ......
om det är för att jag varit hemma nästan hela 
månaden i dagsljus eller 
om det varit en ovanligt solig januari ska jag låta vara osagt.









Hur som helst .......
visst är det härligt när solstrålarna hittar in igen ?!

Så härligt att jag fick inredningsinspo och fick för mig att flytta om lite i matsalen igår.
Att lusten till att både flytta om och inreda är tillbaka 
 borde väl vara ett friskhetstecken om något .
Från allra första början var detta var detta en ren inrednings och pysselblogg
utan personliga bilder eller text .
Genom åren har den mer eller mindre blandats upp med
livet , resor , dukningar , tankar , tips och lite lagom svammel .
Inredning ligger mig som ni vet fortfarande varmt om hjärtat däremot
pysslas det inte lika hysteriskt mycket längre utan mer lite lagom.

Å jodå diverse omflyttande både här och där blev det allt ,
men mest i matsalen .
 Som på beställning kom de fyndade kuddfodralen från HM Home hem med .
De som egentligen inte alls var tänkta till matstolarna  
hamnade visst där ändå bara för att ......



............ jag helt plötsligt blev sugen på att ta in lite mer trä och beige.
Till helgen blir det banne mig ALLIN med dukning här  med .
Ni kan ni ju lätt gissa vad planen är ........
jajjamännnn b l a Mateus sand ska få lufta sig ,
det kommer att passa perfekt till resten.



Hej på er förresten !

Bättre sent hej än aldrig :-)
Hoppas allt är bra och solen skiner hos dej med  .

Hörde förresten på Efter fem igår att idag är det tydligen årets deppigaste dag .
Dagen före första lönen efter jul ......
ja man hittar då på dagar till allt .
Tacka vet ja Alla hjärtans dag, Kladdkakans dag och liknande roliga istället .
Här deppas inte ,
varken för att det är dagen före lön eller för något annat .



Nähäpp dags att sluta ......
mot återuppståndelsen i verkligheten och direkt efter det nagelfix.
Om jag kommer vara trött i kväll ja är nog bara förnamnet haha. 
Ha en bra ( och odeppig )  dag .


Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin