lördag 13 oktober 2018

Hur svårt kan det va , social och att öva på tystnad.


Från gårdagens andningspaus ute i naturen till
en paus i soffan från en annan favoritsysselsättning ......
nämligen att duka och tillbringa några timmar i köket 
inför kvällens middag med vänner.

Passar på att göra ett inlägg när jag ändå satte mig ner för att gå igenom bilderna .

Hej på er förresten !




Gårdagen var det ja ......
vi har ju lyxen att ha två sjöar inom gångavstånd 
plus hela det unika naturreservatet runt berget som vår tomt gränsar till .
Andningspausen igår blev runt en av sjöarna ,
att plocka vass och bara sitta en stund i solen ingick det med .
Att konstant vara omgiven av människor hela dagarna
eftersom jag även bemannar reception/ säkerhetscentral/personal
och besöksingång plus två telefoner som
ringer oavbrutet gör att det är skönt med tystnad ibland .
Nu kanske jag inte precis lider av att behöva prata och vara social haha ,'
det kan alla som känner mig intyga men det där med att njuta av tystnaden
 är både välbehövligt och nyttigt att öva på ibland .


 Så fort kvällens förberedelser är klara 
ska jag ta mig ut i trädgården ..........
nu när han har röjt och grävt har helt plötsligt ett gäng ädelbarrväxterna 
som varit helt igen och övervuxna dykt upp .
Kollade in vad han höll på med uppifrån balkongen och fick en ide om att 
stamma upp och formklippa i a f en av dem .
Näääää jag har aldrig gjord det men 
hur svårt kan det va liksom ?
Provar man inte så vet man inte om man kan .



Här är det varmt idag med men inte lika soligt som igår.  
Hur har ni det ?



Sol , regn , kallt eller varmt hur som helst
hoppas jag att ni har en fortsatt trevlig helg .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin