torsdag 4 oktober 2018

En bakdrottning , en socialamedieansvarig osså vi andra






Hej mina vänner !

Hoppas allt är bra med er denna hösttorsdag .......
fast för mej är det ju fredag eftersom jag är ledig imorgon .
Då det äääääääntligen ska bära iväg på en efterlängtad mamma/dotterweekend :-)
Bloggen " lämnas " nog hemma men häng med på Insta vetja .
bittans heter jag där om du vill följa mej  .
Ska försöka förinställa något här så det inte ekar helt tomt i helgen
eller vem vet det kanske blir något mobilinlägg ändå .
Kika in så får ni se .

Före fredag och torsdag kommer ju onsdag
och igår var det en bättre sådan .....
eller i a f kvällen .
Dagen däremot den går till historien som en riktig .......
nääää det lämnar vi och stryker ett streck över den .
Poooof bort med den negativa energin
och heeeeej att det inte kan bli lika illa idag .

Onsdagskvällen var det ja ......
jag är ju med i några några olika tjejgäng som träffas med jämna mellanrum 
och går var det min tur att ha träffen med detta härliga glada och alltid positiva gäng :-)



A längst till höger som är vår socialamedieransvariga
gillrade så duktigt upp fotoplats med tidsinställning......
haha ja ni ser ju , det gick sådär med alla tända ljus och belysningar
men vi kom med allihop och det är ju huvudsaken .




Som vanligt innehöll kvällen många skratt och många intressanta ämnen
hann avhandlas under dessa timmar .


Plock / tapas ala Skogssöter stod på menyn,
vilket visade sig vara väldigt uppskattat .
Både gott och smidigt och perfekt eller rättare sagt nödvändigt
med sånt som går att förbereda /bara plocka fram eftersom jag kom hem strax före gästerna.

Tapasmeny ala Skogssäter den första onsdagkvällen i oktober :

Charkisar, castellofyllda minipaprikor, fyrasortersostpizzabitar,
polkabetor och halloumisallad med valnöttter , blomkål, honung ,
rödlök, plommontomater och citronolivolja , mozarellabröd, laxsnittar , melon, kex och ost .
Till efterrätt en vit chokladkladdkaka med vit choklad och lakritsglasyr
plus ett kakfat modell Xl som vår bakdrottning J hade med sig .
Ja som in ser fotades inte maten ordentligt och efterrätten inte alls
så ni får helt enkelt tänka er .


Nu först packa för en tredagarstripp i annat land
å sen ett mot jobbet några timmar .
Klockan fem tar vi helg på riktigt :-)
Tjingeling och må så gott

Kram b




1 kommentar:

Anneli sa...

Hej Bittan, Nu har jag skickat följ-förfrågan till ditt instagramkonto :-) Jag älskar ditt hem!!!! Alla dina underbara saker och så mysigt och fint arrangerat ALLTID! Kramen, Anneli

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin