måndag 10 september 2018

Rödluvan i skogen....


Glada i hågen tog Rödluvan med sig mannen ut i skogen på valsöndagen 
för att leta efter Herr Kantarell 
och tänka sig vi hittade inte bara Mr K utan ett helt gäng kompisar till honom med ......
trodde vi ! 
Det och massor med oidentifierbara sorter.




För säkerhetsskull tog vi med oss " kantarellfångsten " 
och svängde förbi svampexperterna 
tillika våra hovleverantörer Prinsen med Prinsessa .
De som alltid hittar massor och bruka leverera 
så vi slipper gå i timmar och ändå intehittaennendasteen .
Svärdottern konstaterade direkt att de flesta eller mer typ alla var falska .

Ja ja vi får väl fortsätta att nöja oss med att vi har tur i kärlek ,
så efter en skön eftermiddag i skogen 
överlåter vi som vanligt svampplockandet 
åt Prinsen och Prinsessa.
De som hittar äkta .

Å b t w  såg Prinsessan med Prins vår bil på 
mataffärens parkering .
De ringde direkt och undrade om vi var där för att köpa kantarellerna !
Nääääää det slapp vi eftersom svärdottern tyckte synd om oss 
och plockade fram en påse från frysen som vi fick med oss hem.
Jo man tackar :-)




.
Valrysaren fortsätter efter ett inte helt oväntat men märkligt resultat,
det lär tydligen som väntat ta en "stund "innan man vet vad som händer .
Hann höra lite analyser på de tidigaste nyhetssändningarna 
nu till frukost samtidigt som jag skriver det här och inte blir man klokare precis .
Alla utser sig till vinnare trots att vissa av dem gjort rekorddåligt val !
Fortsättning följer , 
det får bli en kväll i tv-soffan känns det som. 

Ha en fin fin start på veckan.

 Kram B



2 kommentarer:

Anneli sa...

Hahah...Blir lite full i skratt då jag känner igen mig. Jag är så himlans osäker på svampsorter...och är livrädd att plocka hem giftiga sorter. Kantareller kanske jag skulle känna igen men nog vore det tryggast att ha någon med sig som är stensäker. Men ändå. Fin dag i skogen och rödluvan passar bra i det skogsgröna :-)
Kramen och ha en underbar dag!
Anneli

Bittan sa...

Haha jodå jag känner också igen kantareller ...... trodde jag ! Men tydligen inte , tur att man har andra som plockar åt en .
Ha det bäst. Kram Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin