tisdag 7 augusti 2018

Havet ala S , välbeprövat och såååååå gott .


Ta mej till havet .......
ja det är dit vi är på väg just nu :-)

Semester dag arton .


Hej på er !


 När vi badar i havet passar det väl bra att bjuda er på mat från havet .
Likaväl som sill och potatis är en sommarfavorit i början av årstiden 
är skaldjur det så här i slutet .
Vi är inte så mycket för vanliga kräftor de är alldeles för 
 besvärliga att äta däremot moules frites , räkor,
havskräftor , crabcakes och som i fredags ..........
lobsterrools ala Skogssäter .
Ala S betyder utan selleri och med lite annat gottigottgott i istället för efter orginalreceptet .
Mitt är välbeprövat och sååååå mycket godare .
Testa vetja .


En hummer räcker till sex briochebröd ,
gör man dem på vanliga korvbröd räcker det säkert till tio .


Börja med att leta rätt på nån bra hummerknäckare ,
jag har en perfekt härhemma i mannen .
Låt hummerknäckaren dela den , ta ut köttet och hacka det .
Blanda en god majonäs typ Hellmans med cremefraiche ,
en skvätt tabasco , vitlök , hackad inlagd paprika , ruccola ,
charlottenlök , salladslök och dill .
Smaka av smeten med salt och peppar .
Låt stå kallt ett par timmar .
Stek bröden lätt och fyll dem med krabbsmeten . 
Servera dem på en salladsbädd och garnera med dill och 
vad du har ....... 
denna gång gick jag ut i Skogssäter garden och plockade en gurka .









Mitt fynd från Zarah Home i våras .......
duk och servetter fick premiärades tillsammans med 
grå Mateus, vit Swedish grace och en min senaste semesterpresenten
bubbelkannan som jag beställde som grön .
Inte nog med att den var på rea så var det en Two in one med,
När den står mot grått är den grå , mot grönt är den grön .



 Alltså vilken lyx ........
vi har ätit varenda semestermiddag ute .
Underbart är bara förnamnet .


Ha en fortsatt bra dag .
Det ska vi ha .
semesterdag nummer arton ........ vid havet .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin