tisdag 3 juli 2018

Ett minne blott och finaste överraskningen !!!!




Ett minne blott .....
eller mer ett bekymmer mindre :-)

Några förebilder på rosen , efter är inte mycket att se .
Synd däremot att jag inte känner nån som ska gifta sig idag ,
isåfall hade jag kunnat bidra med tre överlastade skottkärror 
 rosenblad att strö längs med altargången.
Ja T R E  skottkärror plus alla blad som flög överallt 
var resultatet av minnet blott och det mindre bekymret .




Om det tog tid att klippa av alla blommor ?
Om det varit ett vitt täcke över alla trädäcken av allt fällande ?

På A svarar jag JA
På på B ja se det snöar !

Det var min måndagskväll det ......
näää det var det förresten inte alls .
Minstingen kom förbi med sin mamma och storebror 
och överlämnade en
 tackförattjagfickhaminnnamngivelseiMormorochMorfarsträdgårdpresent :-)
Åhhhhhh vad glada vi blev för just den överraskningen som var i paketet ,
ni ska få se när den är på rätta platsen .
Den kräver ett eget inlägg kommer så det får bli en annan dag .

Alla våra Prinsar älskar att plocka bär och vill alltid kolla vad som är / snart är moget
i trädgården .
 Liten och jag gick vår vanliga runda och kollade jordgubbar, smultron ,
björnbär ,vinbär och när vi kom förbi hallonen var det bara att
hämta en skål att plocka i .
Häromdagen var det inte ens en tillstymmelse till mogna 
nu var det massor så bara för det kom vi aldrig till blåbären ,
 det får bli dagens koll, det och plocka mer hallon .


Det där med ett minne blott .........
ja är som ni förstår är honungsrosen i portalen vid trappan från verandan ner till 
Skogssäter Garden spa rätt avklädd nu   .
Den som precis allt annat blommande har fått mer fnatt än vanligt i år .
Portalen är höjd en bra bit men när t o m jag får böja mej för att gå under den 
är det banne mig världsrekord.
Allt växer igen överallt så under tiden jag roade mig 
i " snön " med rosen började mannen med operation häckklippningar och röjsågande .
Fortsättning lär följa .



På återseende .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin