onsdag 27 juni 2018

Del två .....bättre sent än aldrig








Hej hej !

Livet och sommaren rullar på ......
det har hänt så mycket att fortsättningen på förra helgen har fått vänta lite .
Bättre sent än aldrig ....
Here we go med The Namngivelse del två ......
det där med att arrangera stora tillställningar 
som den förra helgen t e x
det är ju bland det roligaste jag vet.




Att få gå all in med dukning och dekorationer ……
 ja tack alla dagar i veckan .

Inte så att jag skulle vilja jobba med det åt andra 
utan mer det där med att ordna själv eller till nära och kära  .
Det har med åren blivit ett växande lager med kalasprylar och dekorationer sorterat
efter tema och färg  ,
ett lager som ständigt fylls på.










Minstingens tema var vilda djur , trä och grått , 
ett tacksamt tema att fixa till ,
mycket av prylarna var bara att låna och plocka fram från annan inredning .

Jag dukade med grå linnepappersduk , 
jätteprinskronskonfetti i guld ,
ett gäng likadana glasvaser som dekorerades 
med vaxat papper och snöre om , 
stjärnkonfetti i silver och guld , silverserpentiner , gamla vinbrickor i trä  från Bordeaux,
 liter mått , en leopläd , Storebrors leksakdjur ,
mina giraffer hemsläpade från Nice , en zebra från förra sommarens djurparksbesök ,
alfapetbokstäver och såklart Namngivelsepresenten från oss…… 
megagiraffen.










Vi bjöd på en buffé bestående av olika charkisar , potatissallad , sallad , frukt , såser , bröd 
plus varma sataygrillspett som jag fixat , 
tårtorna och kakbuffen stod huvudpersonens mamma som synes för .



Planeringen och fixande innan är precis som när man reser.......
minst halva nöjet om inte mer .
Däremot allt det där som kommer efter med städning och 

återställning det hade jag lätt kunnat få slippa .


Å fasen vet om jag inte ska göra det nästa gång .
Slippa alltså .
Fönsterputs brukar vi anlita men varför inte även städning .
Många har ju vecko eller varannnan veckasstäd .
Jag tänker mer
en riktig storstädning efter fest . 
Eller varför inte både innan och efter ?
Nu är det ju lite sent med innan men 
efter Namngivelse O C H Midsommar .
Ja tack J




Han som vann snyggaste klädsel var helt klart
LillPrinsen .......






strax följd av en snyggt klädd liten herre till .....
huvudpersonens storebror och såklart huvudpersonen him self och kusinen.



Ha de bäst .
Missa inte att kika in i morgon 
då kommer ........ ja det får ni se då .

Kram B










Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin