söndag 6 maj 2018

Vitsippsfotorekande ,en favoritutsikt och att gå , gå och gå



Wow äääääntligen kom våren  och det med besked .........
nästan sommarvarning faktiskt .
Vilken explosion både med grönska och värme ,
jag satt t o m ute i kortärmat och solglasögon och käkade på lunchen igår .
 När jag väl kom hem hade nattgästen som checkat
in på Hotell Skogssäter dukat och mannen grillde i kvällssolen .
Ja ni hör ju ......lyx och bästa tiden !

Ojojoj vad det har hunnit hända mycket som inte dokumenterats här  .......
det insåg jag nu när jag snabbt till frukostinnanjobbsöndag kollade igenom bilder .
Ni som hänger med på insta har ju lite koll , 
där är det betydligt lättare att uppdatera i realtid .
M Å S T E försöka få till det då och då här med 
men jag har inte lyckats hitta nån bra sätt för att 
mobilblogga sen bloggerappen försvann .
Nån som vet nån smidig ersättare till den ,
har letat och testat men inte
hittat något smidigt och likvärdigt .......
nåt måste det ju finnas ?!

Jaja nån gång är jag väl ifatt eller att det inträffar några händelselösa dagar på rad  .....
ehhhh typ näääää så det kanske helt enkelt får bli fler per dag 
ett tag nu .

Vi börjar med nästan i nutid nämligen med fredagen ,
 den lediga dagen som inte alls blev som planerat 
utan med facit i hand faktiskt mycket , mycket bättre .



Min enda lediga dag var planerad in i minsta detalj 
när Liten ringde strax efter åtta och undrade om Mormor 
ville hänga med på utflykt .
Samma utflykt som jag tänkte föreslå på seneftermiddagen med allihop
när allt jag hade inbokat borde vara klart .
Vitsippsfotografering och Stadsparken .
Han ville åka NUUUUUU så såklart planerades det om .......
det blev inte riktigt nu men på förmiddagen istället.
En extra utflykt för att reka
kan man alltid klämma in om och om jag dessutom tar egen bil
löser det sig med det tidsbokade .....tänkte jag !
Till saken hör att jag ofta vill och försöker få till det där att röra på mej mer ,
det enda som störde dagens planerande var att jag nu inte skulle hinna med det.
Vi möttes i stan där jag parkerade på vår egen parkering 
och sen åkte jag med dem .
Två kvarter kom vi sen blev Liten åksjuk .
Mormor och han hoppade ur och gick och gick och gick ........
mitt i stan  .
Killen från landet slutade må illa i samma sekund som han klev ur
bilen och såg allt .......
lastbilar, transportbilar , sopbilar , ljussignaler och en himla massa att spana in
en glad kille och Mormor fick sin motion på köpet :-)
WIN WIN .



Efter att ha gått, gått och gått 
hoppade vi in i bilen och kom .......
ja rätt gissat typ två kvarter till sen var det dags igen ......
vi fick återigen gå , gå och gå .
Alla som vet hur det ser ut i La Stada vet hur lång uppförsbacke det är till Stadsparken
jodå där traskade vi  .
Å där fick jag ytterligare dagens motion haha .




Väl där fotades det bland vitsippor , det käkades pannkakor på uteservering 
och lektes i lekparken.
 Liten mådde bra resten av dagen
trots att han körde snurran alldeles för många varv
och dessutom åt samma håll :-)



Tyvärr sov Minstingen hela tiden ,
planen var ju att reka för att sen åka tillbaka för att fota dem alla fyra .
Det gick sådär kan man säga ,
typ inte alls .......
jaja en är bättre än ingen å de andra blev fotade på samma ställe igår , 
då de hade en utflyktsdag tillsammans båda familjerna  :-)







Min favoritvy  ..... 
här eller möjligen mittemot för att få mer kvällssol
skulle jag lätt kunna tänka mig att bygga hus .
Nu lär det väl inte precis släppas tomter varken i Stadsparken eller 
på " min "  åker som ligger högt upp på andra sidan och inte syns på bild .....
vi lär väl bo kvar på Casa de la Skogssäter :-)









Efter Stadsparken hann vi med en snabbis till favorithandelsträdgården 
vilket var en av alla mina planer för dagen ..........
Liten var inte sen med att jobba där, han vattnade så det stod härliga till :-)



Det blev även en sväng på stan för ärenden som också
ingick i min lediga dag innan jag hade kontraktsskrivning med
både ny lägenhetshyresgäst och en som ska hyra lokal .
Å efter det raka vägen hem till de andra Småprinsarna för att
agera vikarierande Tandfe :-)
Mer om det kommer .


Ha en riktigt härlig dag ,
själv satsar jag på en utelunch idag med .

Kram B



2 kommentarer:

Unknown sa...

GODMORGON
Härliga bilder på barnbarn och blommor. Ska åka till någon handelsträdgård men har inte bestämt mej vilka/vilken jag ska åka till. Det ser ju trevligt ut på den som ni var på. Vad var ni? Bankeryds handelsträdgård är ju fint och Curenstams. Har du varit på Nyströms nyligen?
Kram från Ann-Louise

Bittan sa...

Hej du !

Tack tack :-)Det blev Curenstams lite för långt till backamo med tanke på mina promenade haha . Axamo blir det om ett par veckor , dags för fjärde namngivelsen och nytt träd . Ha det så bra . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin