måndag 2 april 2018

För andra gången , något oväntat, oplanerat , galet åsså en påsktårta





Hej där och God fortsättning på Påsken !

Nu har Bittan tagit Påskledigt för andra gången ....
hur vi gjorde det vet ni som följer med på Insta .
bittans heter jag där ,
Ledigt och ledigt mer ledig måndag efter helg kanske man ska kalla det för .
Hur som helst så gäller det att krama ut det sista av helgen....
 i kväll packas pyntet ner igen .
Men här på bloggen ligger jag ju alltid lite efter här kör vi Påsk en sväng till .....
så here we go först med the Påsktårta .

Påsktårtan i år blev en lila marsipanskapelse fylld med hallonmousse,
hallongrädde och vaniljkräm ,
dekorerad med påskkycklingar, skumharar , penseer,
orange och gula gelehallon , mandelägg och som Prinsessan kallade dem ....
lila klumpar .
Jaja ...... alla kan inte vara proffs på att göra rosor !
Marsipanen beställde jag förresten färdigkavlad och färgad på hennes jobb,
bra när man vill ha en speciell färg och storlek än de man köper på rulle. 

Hur har ni det  ?
Bra hoppas jag ..... trots kylan .
Denna helg brukar ju vara en riktig uteiträdgårdenhelg
vilket inte precis lockar i år.
Så det där med att som jag har jobbat halva Påsken gör inte så mycket .
Alltså ni skulle inte tro mej om jag berättade allt som hänt både i förrgår och igår ........
tänker I N T E göra det eftersom det inte lämpar sig i skrift 
men lyckades i a f roa hela gänget jag käkade lunch med
med förmiddagens historia !
Vi skrattade tillslut hejdlöst när det bara blev knasigare och knasigare :-)




Nu är det hela fem veckor tills nästa gång det är dags igen.
Att jobba en helg på nya jobbet innebär inte alls det samma som på det gamla 
nu känns det inte som man jobbar eftersom
det hela tiden händer de mest oväntade och galna saker
man kan tänka sig .
I o f s gjorde det det på det gamla med men på ett helt annat sätt .
Nu sysslar jag med en kombination av adm som uppföljningar, 
 avstämningar , rapporter
plus säkerhet , bemanningsplanering diverse alltiallo och receptionsjobb.
Klurigt,mycket eget ansvar , snabba beslut , socialt och full rulle hela tiden .
Det är precis så som jag gillar att ha det i livet ..........
 varierande , lite galet
och för att inte tala om oväntat  .
Att prioritera vem och vad man ska serva / hjälpa först  
när precis allt måste ske nu som i nunu är en utmaning i sig och
kräver lite skinn på näsan och snabba beslut 
men gör samtidigt att det som sagt aldrig blir långtråkigt .
Den största utmaningen är utan tvekan 
att alltid och nu snackar vi A L L T I D bli avbruten
speciellt när man skriver rapporter , gör uppföljningar eller annat som
kräver noggrannhet och koncentration är en utmaning i sig .

Å där spårade det visst ur .........
det var inte alls det jag skulle skriva om utan tårtan .
Jaja , den ser ni ju på bilderna ,
inte mycket mer att skriva om den 
mer än att det gick åt ett gäng bottnar och fyllning för att få den sådär hög ....
åsså några kvistar grönt med .
Nöp av några från en  Plättar i luften som dekoration .


Ha en fortsatt finfin påskhelg .
Idag blir det till att kolla på LillPrinsen när han spelar innebandycup 
och förbereda morgondagens tjejträff .
Vad hittar ni på ?

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin