tisdag 27 mars 2018

Att inte behöva bekymra sig och att ha lagt av igen !!!



Jajjamännnn
min tisdagsplan höll ......
men det var nära att det gick åt pipan .
Efter att ha suttit möte i stort sett hela dagen var jag på väg att
 åka direkt hem men ångrade mig i sista stund 
och tog istället svängen förbi mataffären och handlade påskmaten .
Bra beslut .......tisdagsplaner är till för att hållas  !
Jag var inte ensam där om man säger som så ,
hur det ska bli imorgon och torsdag kan man ju bara ana
men det behöver jag INTE bekymra mej över alls.
Kylen är fullproppad ! 
Sååååååå himla skönt att ha det mesta gjort .......
det firas nu med att googla mannens Påskpresent :-)

Ja såklart måste han få nåt fint han med .
Inget onödigt utan faktiskt något som han vi behöver och vill ha .
Vissa saker kan man köpa i billigt 
och de håller i oändlighet 
andra går sönder efter kort tid .........
typ dagen efter garantin gått ut .
Blender är en sån grej som vi tydligen avverkar på löpande band .
Nu har två billiga lagt av på kort tid ,
den sista så sent som i lördags mitt under tillverkning av 
varsin frozen Strawberry Margarita .
Kniven slog sönder en plastpackning
och allt läckte ut över både bänk och golv !
Å ändå var jordgubbarna färska och den krossade isen 
som jag tar direkt från ismaskinen i frysen var inte ens ilagd.
Vet ni hur kladdigt det blir med sockerlag och tequila ?
Väldigt kladdigt kan jag berätta .



Perfekt att tipsa Påskharen om en ny blender .
Japp !
Tips tips .
Nu får det bli en med lite bättre kvalitet och betydligt mer watt än
de där för ett par hundralappar .


Hittade denna med riktigt bra rabatt
Vill ni också ge gubben en påskpresent 
så gör som jag ......
beställ den 
Kan även tänka mej att Darlingen önskar sej en en stavmixer med diverse tillbehör 
från samma märke med ,
men det får väl bli i bröllopspresent istället haha.

Finns 
med minst lika bra rabatt den med .
Å varför inte en brödrost ..........
ehhh nån fyller ju år snart 
så TIPS TIPS .
Snygga att ha framme i köket är de dessutom med.

Å som grädde på moset eller lök på laxen kanske man säger
nu till Påsk så är det Refunder på allt  .
Vilket med bästa tjejmatte betyder att man tjänar på att 
hjälpa Påskharen .
Bra va :-)

Hej hopp.

Kram B

Inlägget innehåller affiliateslänkar





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin