måndag 26 mars 2018

Att godismatcha och att vara emot !



Glad start på Påskveckan mina vänner !

När ni läser detta har jag varit uppe sen länge 
eftersom det är ännu mer uppstigning mittinatten än vanligt
både idag och imorgon .
Frågan är hur länge vi ska envisas med att 
ställa om till sommartid i detta landet ? 
Läste nånstans att nio av tio vill ha bort det ,
me too höll jag på att skriva men 
J A G  M E D låter bättre ........
Moi är som ni förstår I N T E en nummer tio !
Har ju dessutom svårt att sova pga värk och mina axlar i vanliga fall 
å  inte blir det precis bättre med ändrad tid  .
Näääää jag röstar för samma tid året om !
Vad tycker du ?
För eller emot ?


En påskhörna har tagit plats på köksbänken  ...........
istället för att lägga undan godisinköpen får de stå framme 
och agera påskpynt .
I påskhörnan finns de nödvändigaste påskgodissorterna 
både att ätas men främst till dekoration och dukning  .
Jajamännnnnn så jobbar vi .......
när jag väl köper godis blir det oftast matchande till dukning eller inredning  .
Påskgodiset till dekoration och dukning 
Ä R bara favoritsorter.........
alltså vem gillar inte Anton Bergs mandel och marsipanägg ???
Det skumharar , marsipankycklingar 
plus de där obligatoriska stekta minäggen från Lagerhouse
åsså lite choklad i Fabergeägget  .
Japp påsken är räddad :-)


Bredvid godiset står en påse med annat godis .....
nämligen min Påskpresent till mej själv .
Glad Påsk Bittan .
Tack Bittan :-)





Ha en finfin start på Påskveckan .
Vi ses snart igen.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin