tisdag 12 december 2017

När allt gick åt skogen ........





Fäääääärdig !

Här i köket tillbringade jag hela måndagen ,
uppe med tuppen slet och stressade hela långa dagen 
från tidig morgon till sena kvällen .......
eller kanske inte haha .
 Planen att allt inför jul skulle bli klart igår gick host host
alldeles utomordentligt .......
åt skogen :-)

Visst beställdes det några julklappar till ,
jag var i stan en sväng och håll i hatten jodå Bittan bakade .......
jajamännnn inget som tog hela dagen och visserligen med assistans men ändå :-)
Det där julfixandet prioriterades bort för att prioritera något mycket viktigare 
nämligen T I D .
Tid för en mysig dag tillsammans med 
de minsta Prinsarna och deras mamma :-)





Status jul på Skogssäter känns helt okej ändå ......
det som inte hanns med är planerat och listor är skrivna 
vem som gör vad av julmaten är bestämt,
inga hysteriska mängder utan bara det 
som är gott ...........
vi gör lite var så det är inte heller så betungande 
så visst kan man säga att jag är klar ändå .
Tankens kraft och att se möjligheter 
istället för hinder ni vet :-)

Visste ni förresten en annan sak ?
Att Tomten samarbetar med Pippi ?
Det där med att dela ut julklappar delar de tydligen på .
Japp det berättade Liten med eftertryck 
å har han sagt det så är det så ....
så det så :-)
På tal om julklappar ja ,
hittade Darlingens finfina.
Inte precis från 2016 men väl från 2006 :-)
I alla år har han alltid önskat snälla barn när Prinsen och Prinsessan
undrat vad han ville ha .
I o f sig har han ju alltid haft det men 
 till slut fick han det " på riktigt " :-)


Hur har ni det ?
Är ni klara med allt ?
Hoppas i a f ni hade en lika bra start på veckan som det var här .
Nu är det slut på möjligheten att prioritera om ........
mot verkligheten,
dags att fixa till sig och åka till jobbet .
Önskar er alla som kikar in en riktigt bra dag .

Kram B






2 kommentarer:

Den där Marie sa...

Jo men visst samarbetar tomten med Pippi! Det vet väl alla ;) Och jag bara ÄLSKAR ditt kök!!!

Jag är färdig med julpyntandet, i år blev det ju som det blev.
Jag har några julklappar kvar att köpa, så det tänkte jag ta någon dag här framöver. Tänkte först klicka hem dem på nätet, men jag tror nog att jag i år vill gå på stan och insupa lite julfeeling.
Igår bakade jag, idag är det jobb, jobb, jobb, så jag kan vara ledig större delen av dagen i morgon och luciamysa med ungarna både i kyrkan/skolan och hemma :)

Ha en fortsatt fin dag ♥
Kram J

Bittan sa...

Haha ja tydligen gör hon det :-) Snart firar vi ettårsjubileum med köket och är sååååååå nöjda med .
Ha en riktigt mysig Lucia , vilken lyx att få vara med . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin