tisdag 17 oktober 2017

Hösten när den är som bäst .........


Wow vad vackert det är med höst ändå..........
höst och en liten , liten Prins .
Fortsätter oktober som igår så klagar jag absolut inte ,
igår var det sol och varmare än i somras , 
inte dumt alls det .

Det där som jag envisas med att tro ........
att jag inte gillar hösten stämmer 
nog egentligen inte riktigt när jag tänker efter ,
höst som nu .
Ja tack .
Förutom just nu i skrivande stund då det är kolsvart ,
att gå upp när det inte är just ute kan aldrig vara tänkt .

Igår var Mormor barnvakt en stund åt den allra minste Prinsen 
då däremot var det allt annat än mörkt så vi passade på att vara ute i solen . 
Han sov och sov och sov  i vagnen hela promenaden i det vackra höstvädret 
Mormor hon njöt både av sällskapet , solen , värmen och allt det vackra
utan jacka och med solglasögon på  .

Så jaaaaa tack till fler såna höstdagar .
Det är mer när det är " mörkt " hela dagen , regnigt och grått som ogillas .

Förra året bokade vi höstfotografering i oktober .
Ni som hängt här ett tag kommer säkert ihåg
alla femtioelva bilderna men eftersom det 
tillkommit ett helt gäng nya 
kommer några av dem nu i repris .





Tänk vad Prinsarna växer på ett år ....
så små de ser ut på bilderna  .



Höstmånaderna tycker jag till skillnad från många andra 
 har en tendens att gå lika fort som övriga månader 
eller t o m fortare då dagarna känns kortare .
Det oavsett om det är en vacker höst eller inte .

Halva oktober har redan passerat ,
ett par veckor till sen är mys på riktigt.
Preadvent , advent och jul ..........
näää inte gå händelserna i förväg utan
 först ska vi fortsätta att ta till vara på hösten .
Vi brukar vara rätt bra på att stanna upp ,
se det stora i det lilla och leva här och nu 
men det behövs allt en påminnelse då och då när det snurrar lite för fort .
Min " andning " förra veckan t e x är en sådan,
planerad tid tillsammans är en annan .
Check och bock på båda .

Månaderna var det ja ....
 kortsammanfattat i november fyller StorPrinsen år , det preadventas 
och hela december ÄR ju jul .
Januari och halva februari däremot de tycker jag är riktiga tråkmånader .
Det enda som lyser upp då är MellanPrinsens födelsedag i slutet av januari 
och All hjärtans dag i februari .
Inte så bara men ni fattar och håller kanske t o m med ?!
Mannen ogillar mörker och det gråa fula som 
oftast råder i Sverige under dessa månader 
nästan ännu mer än vad jag gör så jajjamännn 
nu planerar vi som bäst för lite sol och värme då .
Ni ska snart få se vad vi kollar på .




De stora SmåPrinsarnas mamma blev tråkigt nog sjuk på fotograferingsdagen,
hon skulle såklart varit med hon med . 
Hoppas vi att vi kan få till en ny framåt våren allihop ,
en sån där riktigt fin vårdag bland ett hav av vitsippor.
Då är den allra minste Prinsen så pass stor att han kan sitta och vara med lite bättre .
Vi har både sommar , höst och julfoton tagna av fotograf 
så det är nu bara vår som saknas .
Jag fotar massor men är oftast för lat för att
släpa på stor kameras så det blir oftast mobil numera och 
att få till såna här bilder med fyra Prinsar med föräldrar 
överlåter jag med varm hand .






På tal om Minstingen ja ........
Under tiden storebror var och klippte sej 
passade han och jag som sagt på att ta en promenad i solen .
Knallblå himmel och varmare än i somras ,
jo man tackar .



Ha nu en riktigt härlig oktobertisdag ,
min ska tillbringas inomhus på jobbkontoret.
Ingen fara för just nu i skrivande stund 
låter det som att det regnar därute i mörkret .
Måste kolla .
Jajjamännnnn spöregn t  o m  , 
det gäller att tajma lediga dagar rätt .

Vi ses snart igen .



Kram B






Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin