måndag 25 september 2017

Nytt projekt och att ha gett upp !





En gårdagens ......
den sanne optimisten på väg ut i svampskogen
med stora korgen i högsta hugg .
Ja den S T O R a eftersom alla säger ju att det finns så himla mycket svamp i år .

När Optimisten drog till skogs startade Handy Man igång 
sitt nya " lilla " projekt .........
att bygga igen och glasa in källaringången
det som han fått för sig att göra istället för att bara fixa till putsen
som han tänkte från början  .

Nu ska ny dörr beställas som ska flyttas upp över trappan istället ,
fönster till hela ena sidan likaså och sen ska allt ska glasas in ,
 det ska klinkas i trappan 
och de putsade väggarna ska kaklas  .
Kommer bli mycket bättre .
Han hade tydligen fått hem ett lass virke 
i veckan så det var bara att köra igång .


Om Optimisten hittade svamp ?

Jaaaaa massor till och med ......
synd bara att inte en endaste en gick att äta .








Efter en avkopplande stund i skogen bland flugsvampar i mängder 
var den sanne optimisten hemma igen ........
jajjamännnn , med en lika tom korg som när hon åkte. 

Under tiden att slippa den där 
Skönt att slippa den dumma ytan i trappan och 
nere vid källardörren  ,
den som bara samlar en massa löv på hösten och snö på vintern .
Fortsättning följer ....






Åter till svampplockningen 
eller mer ickesvampplockningen ......
nu har hon en gång för alla gett upp !
Ut i skogen javisst ,
plocka svamp näääää.
Bara att inse att optimisten får antingen anlita sina hovleverantörer, 
 eller helt enkelt köpa dem .
Tur att Torget eller Ica Maxi finns 
om inte Hovleverentörerna hinner leverera .



Ha nu en finfin start på veckan .
Här är det i stort sett slut på lediga måndagar ......
nu gäller istället lite mer dagtid p g a nya jobbet.
Jobbar fortfarande kväll då och då
men inte alls lika mycket .

Kram från den sanne optimisten .


4 kommentarer:

Unknown sa...

Godmorgon
Härliga höstbilder från skogen. Vackra färger på svamparna men dock så giftiga. Jag har nog aldrig sett så mycket svamp som det är i år, synd att de flesta inte smakar gott. Kram AnnLouise

kustnära sa...

Hej, svejs! Ja, jag har också gett upp angående svampplockning, för det är helt resultatlöst om jag ger mig ut själv. Men i fredags kom sonen hem Umeå och omedelbart tog han en sväng ut i skogen och kom hem med en full korg gula kantareller, likaså på lördag och igår söndag innan han åkte hemöver...Det är bara att tacka och bocka, så nu har jag stått och förvällt dessa skönheter. Sedan har maken förärat mig med lingon och blåbär. Han plockar hem och jag tar hand om och det tycker jag är bra fördelning när man gör det man är bäst på. Nej, nu hoppas jag dimman från havet lättar så vi får lite härlig höstsol på alla vackra färger naturen bjuder på. Kram, kram

Bittan sa...

Tack :-) Även om det inte blev en endaste en så är det skönt att komma ut i a f . Ha de gott. Kram B

Bittan sa...

Har oxå son med familj som är fenomenala på att hitta som tur är . Här har vi haft rena sommarvärmen idag
så ljummet som det var när jag kom ut från jobbet har det knappt varit på hela sommaren :-)
Ha det så bra . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin