fredag 22 september 2017

Att införa något nytt ....



Nu är det hög tid att införa Barnbarnsledigt tycker jag .
Tio dagarna vid födseln 
plus minst några månader att
ta ut vid behov .

Det vore nåt det :-)

Kan nåt vettigt parti ha det som huvudvalpunkt till nästa höst så 
vore det bra och glöm inte att det ska gälla retoroaktivt med då .
Å att man får ta ut det till barnet är tolv  .
Jag har ju fyra Prinsar att använda det på ,
 eftersom LillPrinsen snart fyller sex så vore tolv 
en bra gräns tycker jag .








Ameeeen ni ser ju själva !

Vem vill åka till jobbet när man kan snusa bebis 24/7 ?
Inte denna Mormodern i a f .
I o f s så  kanske inte den lilla familjen skulle vilja ha 
henne där dygnet runt men ändå ;-)

Min förmiddag i går tillbringades med 
att mysa och drunkna 
i hans stora mörka ögon .....
jodå han tittar men inte på foto  .
Fick en dos av hans fina storebror med ,
Liten som bokstavligen över en ( måndags ) natt
 blev jääääättestor .



Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra .
Här är det inte mycket att klaga på ......
 inte ens vädret påverkar nu haha .
Hade det funnits nåt så hjälper det ju ändå 
inte att älta och gnälla .
Säger det igen .......
livet blir bra mycket roligare om man fokuserar 
på det som är bra istället .



Jag försöker även att påverka den fysiska hälsan 
med goda tankar. 
Det där med att  inte " hela tiden " tjata om hur 
jag mår , hur det känns 
eller vad det gör ont till allt och alla .
Smärtan finns där i bakgrunden ändå , det blir inte ett 
skvatt bättre för att man ältar 
och ingen orkar ju ändå höra på gnäll i längden.

Man kan faktiskt till viss del välja om man vill att värken ska ta över 
eller om den som sagt " bara " ska finnas där i bakgrunden .
Jodå jag tar ett piller när det är som värst
inte ofta numer men det händer ........
men tanken är också minst lika viktig som smärtlindring 
Jag säger inte att positivitet och tankestyrning
hjälper mot allt , men mot en hel del faktiskt .
Att vända ett invant negativt beteende går faktiskt .
Det är sällan jag skriver om det här 
eftersom det inte tillför något alls 
men nu blev det visst några rader och tankar 
om det i a f så här i tidiga morgonstund .

Nog om det och tillbaka till det roliga .....


Fredag efter en av de bättre veckorna i livet 
och nu ska vi äntligen få fira ......
Det blir en förresten en himla massa firanden i helgen med  .....
Prinsens Prinsessas födelsedag som faktiskt inträffade förra veckan  , 
att det är helg  
men framförallt och det allra bästa ,
 viktigaste och mest fantastiska som hänt ........
nämligen att Lillebror 
ääääääntligen har kommit :-)

Bästa Champagnen ligger på kylning 
och det blir nog något liknande att käka som på 
 bilderna från en annan fredag .

Tapas ala Skogssäter .

Tre sorters Almnäsost ,
parmesansnurror med valnötter och charkisar hade vi då 
vad det blir framåt kvällen idag återstår att se ,
först ska jag avverka en mötes och utbildningsdag på jobbet .



Ha en trevlig helg
å glöm inte att använda tankens kraft .

Kram B

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej;
Barnbarnsledighet! Fantastiskt! Det bästa förslaget på länge för tånk om man kunde inkludera en till generation att finnas dår och kunna hjälpa till och stötta och gosa med barnen. Mina föräldrar har alltid varit så hjälpsamma och min mamma, som är pensionär nu men som inte var det då, tog ledigt från jobbet i två tre veckor när mina flickor föddes och flög till oss i Spanien, där Emilia föddes, och till Washington DC, där Bella föddes, och hjälpte till. Det var priceless att få ha mormor/mamma där!

Vad fint kök! Ser så mysigt ut!

Kram och ha en fin helg!

Anneli i Dalarna

Bittan sa...

Samma här . Min mamma gick faktiskt i pension tidigt för att ta hand om våra barn ,
hon var alltid superengagerad och delaktig precis som jag försöker ha det med .Skillnaden är bara att
vi är i en annan fas i livet när våra barnbarn kom tack vare att både vi och våra barn fått barn relativt unga
( har ju precis fyllt host host tjugofem typ ) så
det där med Mormor/ Farmorsledigt tänkte jag vore en bra ide att införa .
Ha det bäst . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin