tisdag 29 augusti 2017

Nödvändigheter och onödvändigheter..... skillnaden är hårfin


Sådärja då kvar första dagen efter semestern avklarad .
Lika höstruggigt som det var tidigt på morgonen
lika sommarvarmt var det på seneftermiddagen när jag åkte hem .
Idag däremot var det varmt redan vid nio .
Härligt att sommaren kom till slut om än
i senaste laget .

Hej på er förresten !

Kul att just DU hittade hit idag
hoppas att din start på veckan var lika solig och varm som min ......
när jag väl kom hem igår kväll efter att ha varit och köpt
mej en välförtjänt  förstadageneftersemesterpresent 
sken solen för fullt 
och det var riktigt ljummet .

Det var liksom inte läge att göra något annat
än att öppna alla dörrar och ta tillvara på de sista strålarna
innan den där efterlängtade gula saken på himlen 
försvann ner bakom berget och det blev kallt igen.



Förstadageneftersemesterpresent ja ......
det vet ni väl att lika väl som
att man " får " en semesterpresent " får man såklart även en efter.
Den där presenten från Bittan till Bittan var kanske mer 
 i plural om man ska vara petig .....
typ presenter .

Något alldeles " onödvändigt "
något nödvändig och en " bara för att vara snygg"sak.
Precis just dessa har jag önskat mej i 
Förstadageneftersemesterpresent
fast att det var just de det visste jag inte innan jag såg dem :-)

Ni vet väl att skillnaden mellan " nödvändigheter " och " onödvändigheter " .
 är hårfin :-)
Den där  "bara för att vara snygg " saken 
 ska få äran att dejta med en ny bukett gladiolus ,
det " nödvändiga " är till min nya tvättstuga och det"  onödvändiga "
till ja rätt gissat .......till en kommande höstdukning.




Vita gladiolus .
En av mina favoritsensommarblommor står nu i golvvasen.
Nästa bukett ska som sagt hamna i " bara för att vara snygg" saken .


Ha en fab tisdag alla finingar .

Min fick hastigt och lustigt nya planer .
Sovmorgon jodå visst blev det det
eller mer slippaåkaivägtidigt,
men veckans lediga dag som skulle infalla idag 
blev inte alls helledig .
Trots det fina sensommarvädret så blåser förändringanas vindar rejält 
om man säger som så .

Min mjukstart efter semestern 
ändrades och det behövdes visst några timmars extra möte om framtiden...... 
den som ska presenteras på torsdag.
Enda dagen det funkade var min lediga dag vilket istället blir 
en ledig förmiddag, några timmars möte och en 
ledig kväll .
 Så kan det gå och  .




Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin