söndag 2 juli 2017

Uppånervända världen , att se tillbaka och en höst......





Hej hej !

Idag ska ni få se något uppånervänt ........
nämligen vår sistajunifredagsmiddag .

Den som fick bli inne , med massor av tända ljus.
Hade jag inte själv fotat och varit med 
så vete sjutton om jag inte hade trott att 
bilderna var från en höstdag .



Hittade en gammal rosa ljusslinga som passade bra 
till dukningen .
Bubblet är Astoria som man ser reklam om överallt ,
vi har inte testat det än så nån recension blir det inte nu .
 Flaska är ju snygg om inte annat .




Vad tror ni ?
Blir det nån mer sommar eller var det de ynka få dagarna 
som var årets ?
De där härliga ljumma kvällarna som man
har  utomlands kan man ju inte räkna med 
men kom igen nu .......
liiiiite bättre borde det väl kunna vara , va !
Vill ju inte behöva " höstduka " än på länge .



I samband med att jag
gör bokförings/ bildbackup från föregående månad 
brukar jag kolla igenom 
gamla blogginlägg från den kommande månaden .
Gjorde så även denna gång och hittade då 
förra sommarens favvosalladsrecept som 
jag gjorde till fredagsmiddag.

Fräst blomkål och halloumi med pinjenötter ,
jordgubbar , fikonbalsamico och lite annat gott.
Mums på den.



 .


Salladen åt vi i det senaste i Mateussamlingen ........
bubbles djupa .





Japp ......
fårskinn på stolen i juni !
Uppånervända världen .





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin