tisdag 30 maj 2017

En speciell hälsning .....





I burspråket just nu ......





Grönt och mässing och ännu mer grönt och mässing.
Allt för att matcha markiserna utanför ,
nääää riktigt så skadad är jag inte ...... 
än är väl bästa att tillägga :-)
Det är grönt och mässing där bara för att ,
tja bara för att det är somrigt och för att jag kände för det just nu .




Åsså de obligatoriska tända ljusen .
Ja för här behagade solen att fortsätta hålla sig borta
och den " svenska sommaren" är åter tillbaka  .
Vi hade ju påhälsning av allt annat än svennesommar ända tills
i söndags men nu är den åter grått och duggregn.

Markiserna är uppe igen allt för att få in maximalt med ljus,
förmodar att det är same same väder hos er med.
Idag var planen att börja rensa upp i djungeln i Skogssäter garden 
nu på förmiddagen men efter att ha kikat ut 
får det sparas till en annan dag och satsa på innefix istället .
Det finns annat att göra en ledig förmiddag
efter de senaste veckornas  frånvaro hemifrån
 om man säger som så .....




I natt gjorde jag äntligen klart och beställde
 ett applebokprojekt som tagit
betydligt mer tid än planerat .
En födelsedagspresent till vår kommande tvååring.
Började göra när Sagan om Prinsen när LillPrinsen fyllde två
och har fortsatt
med 0-2 år och 2-4 år åt dem alla .
Ni ska få se efter födelsedagen .

Nu är det projekt reseplanering som gäller .....
hög tid att ta tag i det sista som är kvar :-)




Burspråket ja ....
 klongvaserna fick flytta upp dit 
eftersom mina höga Morsdagsrosor 
fick hedersplatsen på soffbordet där de syns från alla håll :-)

 Passade på att plocka in liljekonvaljer och ängabollar
 i helgen samtidigt som jag plockade 
det till kyrkogården till Morsdag .



Dessa båda blommor var bland många 
andra sorter min mammas favoriter.
Liljekonvaljer växer vilt i skogen på vår tomt
så gissa om jag blev glad när jag hux flux hittade ängabollar med .

Det har aldrig funnits där tidigare ,
har faktiskt inte sett dem alls på många år .
När jag var liten hade vi ett speciellt hemligt
otillgängligt ställe dit vi alltid åkte och plockade stora fång av dem 
men där finns det inga kvar nu många år senare heller .

Nån hälsning var det nog att de helt 
plötsligt skulle börja växa hemma hos oss 
och att jag skulle hitta dem på just på Mors dag :-)



Ha nu en härlig tisdag 
dags att ta tag i dagen om det ska bli 
något gjort alls innan kvällsjobb väntar .

Kram B

2 kommentarer:

ullie sa...

heeej hoppas allt är bra. lika fint som alltid hos dej / er. liljekonvanljer ska ja plocka in glömde o kika efter dem igår på mitt vanliga ställen där änglabollarna va har de byggt hus undrar va man kan hitta dem nu såå fina är de ju
kram till dej o fin fortsatt vecka

Bittan sa...

Allt är bara bra .Detsamma till dej Ullie och krya på dej . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin