torsdag 25 maj 2017

Att välja .....


Den där lyxen att kunna välja bil ....
 när man tvingas lämna solstolen på Casa de la Skogssäter en 
ledig dag för att åka till stan.
Spabadet O C H cabben det är några av våra bästa investeringar
genom tiderna .


I vanliga fall vet man aldrig vilken bil som är " ledig "
beroende på väder tar han som åker först den som  
passar bäst .
Igår var han som normalt alltid åker först ledig 
så då hade jag första tjing .....
inte svårt val precis :-)

Roade mej innan jag åkte med att morgonfota i trädgården ,
såna där foton att ta fram en grå höstdag .


Det blev bara en snabbsväng till stan för att uträtta 
de nödvändigaste viktigaste ärenden 
(Prinsessans födelsedagspresenter och blommor att plantera )
sen hem till
  solstolen  
passa upp på Darlingen som höll på att 
riva/ bygga ny veranda .







Vilken onsdag  .............
sol , bad , plantering , grillmiddag , stenleverens och lediga tillsammans .
Hade mer än gärna copat det
både idag och imorgon med men ska strax bege mig till jobbet 
för utbildning och när jag väl checkar ut därifrån är solen borta .
Hoppas det håller i sig till helgen .

Samtidigt som kranbilen med stenleverens dök upp 
kom SmåPrinsarna och den store Prinsen 
alldeles perfekt tajmat för att kolla när sten lyftes genom luften.
Kranbilsleverensen innebär att Darlingen har något
att göra när jag jobbar idag .
Himla tur för han :-)


Gjutjärnsmöblerna vid entrén har fått en tillfällig
plats på baksidan i väntan på att
få flytta tillbaka när allt är klart  .
Förebilder är dokumenterade nu väntar jag på att få fota efterbilder .





Ja då sämre onsdag kan man allt ha  .
Hoppas ni oxå har sommar .
Snart startar vi nedräkning till semestern ,
alla hotellnätter är bokade utom två 
och igår blev hyrbilen check med ......
 mot La bella Italy .


Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin