onsdag 22 februari 2017

Att inte finna ord ..... eller att hitta dem



Hade tänkt låta bilderna tala idag
och göra ett inlägg utan test  .....
men nääääää det går ju inte haha :-)
De där orden som inte fanns hittas direkt .

Kom att tänka på en eller rättare sagt två ,
nej faktiskt tre händelser som har inträffat de senaste dagarna. 
De ploppade upp nu när jag satte mej i hörnet 
med kaffekoppen i ena handen och datorn i knät och såg
postern wish - do.
Så ett textlöst inlägg riskerar istället att bli långt .

Here we go ,
jodå det hinner nog bli en påtår eller två med :-)

Godmorgon från vardagsrummet .
Bilderna är från häromdagen 
men det ser exakt likadant ut just nu 
minus de där solstrålarna som kikar in .
Jajjemännn det kom visst snö i natt även här !
De där våriga rosa detaljerna passar extra bra 
för att känna sig nöjd och glad .

Det var det jag kom att tänka på 
när jag såg postern ......
att känna sig nöjd och glad .
Långsökt ?
Nääää mer bra fantasi och tankekopplingar 
skulle jag vilja kalla det :-)




Jag brukar ju för det mesta vara nöjd och glad 
men nu är det lite extra extra .

Har under de senaste två dagarna 
lyckats hamna i flera helt oplanerade " uppdrag "
som jourhavande medmänniska/amatörpsykolog  .......
nu är det ju inte så ovanligt eftersom
jag möter mycket människor i mitt jobb men de här två 
var av lite annan karaktär .
Att få så mycket positiv cred för det jag bidrog med 
gjorde det mycket lättare att
själv göra ett eget val och även ta ett obekvämt beslut .
Så efter en snabb diskussion med hjärtat och magen 
gjorde jag igår både och .

Livet är för kort för att 
man ska bry sig om vad som förväntas ,
vara dumlojal eller vadandrasäga .

Så idag är jag extra nöjd och glad :-)


Mer som gör Bittan nöjd och glad 
är att alltid ha färska blommor i hallen , köket, 
vardagsrummet , matsalen , glasverandan 
å ibland även i badrummet och på toa .
Det är viktigt och gör sitt till det med .

Det där begreppet fredagsblommor däremot 
det går bortbort .
Här byts de ut när det behövs .
Tänk snart är vi självförsörjande igen.
Inget slår när det bara är att gå ut i trädgården och plocka in .
Måste kolla tibasten förresten ,
den blommar ju på bar kvist i februari ,
det och snödroppar .......
får bli förmiddagens todo innan kvällsjobb väntar .
De rosa Allahjärtansdagsblommorna står lika fina än ,
både dessa och den gigantiska bukett liljor jag fick  :-)






Ha de bäst .

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin