fredag 7 oktober 2016

Spa , ny manlig kavaljer och att ha en känslosam fredagskväll



Hej hej !

Kan det verkligen vara fredag redan igen ????

Ja tydligen , å inte mej emot 
eftersom en mysig ledig helg väntar .

 Jobbar bara kortdag idag och slutar  och " tidigt " ,
vilket i min värld är 1730 .
Sen kan väl det diskuteras om det är tidigt eller tidigt 
en fredag innan ledig helg .
Ja ja allt är ju relativt .

Att jobba på kontor betyder i alla branscher 
inte att det är kontorstider som gäller  ,
min branch är en sån och det passar i oss perfekt 
förutom då och då när livet krockar .
Men det gäller bara tänka lite annorlunda .......
som att fixa fredagsmyset innan jag åker framåt förmiddagen ,
att passa på att lexa när det går och planera ledigheter långt i förväg t e x .




Liten krock i livet och miss i planeringen är det imorgon ändå, 
jag är som sagt ledig men Darlingen jobbar en sväng .
Att vi lyckas pricka in samma lördag sker tyvärr ytterst sällan, 
men han slutar i a f tidigt på riktigt så vi får nästan en helg ihop ändå .



Vad gör man då ?
Jo man skaffar så klart ett manligt sällskap till ,
 så närå det går ingen nöd på mej inte . 

En liten nattgäst kommer och checkar in för två nätter :-)
Har lovat den lille kavaljeren att det blir bad .
Om det inte regnar är det utebubbel som gäller 
annars funkar det här i the Indoor spa med,
tur att man har alternativ att välja på  :-)

Bubblor som bubblor ........
men det smäller allt lite högre att 
bada ute under bar himmel .
 Japp det återstår att se om det blir ute eller inne 
men det ser onekligen hoppfullt ut ,
vi har lika strålande höstväder idag med .
Håll tummarna att det håller i sig över helgen 
så vi både kan bada ute och testfotografers inför nästa helg .





Indoor spa har några år på nacken nu ,
men jag hade gjort det exakt lika om vi skulle gjort om det idag .
Det är absolut ett av de bättre byggen här hemma som min Handy Man 
har fått till :-)







Ha en härlig fredag och helg ,
det ska jag ha om än säkert känslosam .

Har jag riktig tur hinner Moi hem till kvällens sensation, 
en av de där två historiska händelserna .
Mycket har hänt i veckan som
inte hamnat här b l a  har en ny familjemedlem sett dagens ljus
och i kväll ska en bort .
Lite känslosamt är det allt 
så frågan är om jag vill hinna eller komma hem först
när allt är klart .

Lovar att ni ska få se i helgen .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin