måndag 24 oktober 2016

Mamma / dotterkväll och en gårdagens


En gårdagens .......
Glasverandan i vinterskrud höll jag på satt skriva  , 
höstskrud ska det va .
Lite gröna löv är ännu kvar både i skogen och i trädgården som synes 
så vintern får allt vänta ett bra tag till .




Hej på er !

Nu är ordningen återställd på Skogssäter .
Igår hade vi den där välbehövliga baravarahemmadagen,
Darlingen fixade det sista ute ,
jag fixade inne ,
Prinsessfamiljen var här ,
och som avslutning en mamma dotterkväll
 med ett spontant biobesök .







Såååååå välbehövligt att få till en hemmadag 
inför ny innehållsrik vecka / veckor  .
Denna och nästa är mer än helt fulltecknade de de 
både med roliga saker , jobb på jobbet
och allt  hantverkaplogistik i stan men sen så.............
efter min nästa jobbhelg är det lugnare ,
då ska vi planera in ledighet tillsammans :-)



Gårdagens avslutning ja .....
En mamma / dotterkväll där mamman skulle bjuda 
dottern men det blev tvärtom .
Hon löste både biljetterna
och med bonus fick vi snacksen med :-)
Ja men tack så mycket :-)
Bridget Jones baby med min fining ........
 avslutade denna hösthelg .
Har ni sett den ? 
Om inte så gör det .
Kanske ingen tiopoängare men helt klart sevärd ,
 en lite lagom mysig och rolig film .
Å med bästa sällskapet blev den ju så klart ännu bättre :-)
Skulle haft med den andra Prinsessan med 
men eftersom det var sen föreställning
och hon skulle upp okristligt tidigt idag får det bli nästa gång . 







Nu mot jobbet .
Lär mig aldrig att jag inte längre är ledig alla måndagar ,
 men denna  har jag i a f ledig kväll  .
Ett kortkort dagspass får för ovanlighetsskull inleda denna sista oktobervecka  
å en tidig morgon blev det med förresten .......
har precis avslutat en frukostdejt här hemma med min bästa J ,
det gäller att ta vara på de lediga tillfällen som bjuds ,
idag fick vi äntligen dax för den sen länge inbokade 
träffen med en saknad vän .

Ha nu en finfin start på veckan och tack för titten .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin