tisdag 20 september 2016

Att ha skaffat inre lugn och lite nya planer



Som ni säkert listade ut var det hit kosan styrdes på söndagsutflykten ......
japp till mitt älskade Vättern .

Att vara vid vatten och speciellt här ger alltid ett inre lugn .
Inte mycket i sjö /vatten /hav som slår Vättern
när den ligger alldeles spegelblank  .

Möjligen vårt eget spabad och pool .
Nääää inte bara möjligen utan
nu när Skogssäter garden spa är klart
är det givetvis det som ligger i absoluta toppen .

Härmed utnämns Vättern istället till en god tvåa .

Inte fy skam det heller .


I vanliga fall när jag får Vätterlängtan 
brukar det oftast bli lite längre nordväst mot Västergötland 
där de finaste sandstränderna finns
eller möjligen till stora stranden på öster mitt i stan
 men nu fick det räcka med en tripp till
" min " gamla badplats .
Den som också ligger mitt i stan och på ännu närmre
cykelavstånd från där jag är uppväxt 
Å eftersom den är lite undangömd och dessutom pytteliten
 är den inte alls så välbesökt som de andra ,
här kan man om man har tur vara helt själv .

Att sitta på en sten och spana mot  Visingsö som 
ser ut att sväva långt där borta
det är inte dumt det .



Denna blev inget dopp, men ångrade att jag inte tog
med badkläder då temperaturen var ljummen 
och helt okej för
 att vara i den senare halvan av september........ 
både i vattnet och i luften.
När jag väl hade fått min Vätterabstinens stillad 
 fortsatte trippen till ett par av mina andra utflyktsmål alldeles i närheten .
Mittemellan stan och Skogssäter ligger två
favoriter till där jag också ofta var som barn ,
ala typ Toscana möter Småland plus 
ödslig vildmark på det .
Ni som bor i närheten kan säkert lista ut var ,
ni andra ska snart få se med . 


Nähäppp dax att sluta 
här hinner jag inte sitta om det ska bli något gjort innan jobbet .
Himla tur att jag fick mitt inre lugn på utflykten ,
 det lär behövas nu .
Efter att i alla år haft spisen vid murstocken
och diskbänken där avloppet var placerat när huset byggdes 
ska vi framöver ääääntligen ta tag i köket och göra om och göra rätt :-) 

En sån där totalrenovering då A L L T  byter plats  ,
elementet ska väck och golvet rivas upp så att golvvärmen vi har
på hela undervåningen utom just i köket  
kan kopplas på här med. 
 Förhoppningsvis blir kaoset verklighet efter jul 
om allt går enligt planerna.




Jodå vi har både ritat själva och varit på Köksföretaget 
 nu återstår  " bara " att klura samt 
vrida och vända på alla lösningar innan vi går vidare.
Det är mycket att tänka på och många beslut som ska tas 
men på det stora hela vet jag hur vi vill ha det .

Haha det lät bra det .........
jag vet hur vi vill ha det :-)



Japp så jobbar vi  :-)

Å eftersom vi lever efter att var och en gör det som den är bäst på 
d v s jag är bäst på att bestämma hur vi vill ha det 
och han är bäst på att komma med ännu bättre lösningar
och sedan utföra dem är det en högst normal arbetsfördelning.
Högst normal och väl beprövad.
Winwin kallas det också :-)

Darlingen är fortfarande riktigt influensarisig 
han blev sjukskriven veckan ut 
och ordinerad vila så att fortsätta får bli hans jobb från soffan ,
 ett alldeles lagom " jobb " .

Ha en bra dag .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin