måndag 25 juli 2016

Att ha fått en oväntad present



Hej hej !

Hoppas allt är bara bra .
Här är det finfint .
Kan ju inte vara annat 
efter att ha vardagslyxat ordentligt en söndag 
  och vaknat upp idag till sol från en klarblå himmel , 
vad mer behövs liksom .
För min del är det dessutom
ledig dag efter helg och bara några dagar kvar till semestern .

Känns extra bra det :-)


Här ska jag tillbringa heeeeeela denna dag .......
d v s ute och hemma .
Mycket utebilder från Skogssäter blir det 
eftersom det är typ det enda som fotats den senaste veckan.

Håll ut ........
snart när jag har mer tid blir det 
som vanligt dukningar , mat, resor , shopping , inredning 
och lite roligare text :-)

Utebilder med Skogssäter Garden spa kanske inte är det allra roligaste att 
läsa om i femtioelva inlägg i rad 
men eftersom jag delvis bloggar för att dokumentera 
kommer det här bli fint att kolla på i vinter .
Då när det ser ut allt annat än så här .



Den oväntade presenten ,vardagslyxet en söndag 
med det braiga avslutet på förra veckan  ......
för den som undrar så var det en väldigt välkommen och oväntat present  .

Har ju vanligtvis svårt att ta ledigt eftersom vi inte är så många som
kan mitt jobb , speciellt inte på helgerna 
men vissa dagar finns en backup inne .

 Tänk att just igår var det en sån dag ......
både backup på plats och så lugnt att hon kunde ta över.
Inte mycket att tveka på när tillfälle gavs  
så jag passade på " utnyttja " presenten 
och flexa ut några timmar tidigare .
Kom hem lagom till himlen öppnade sig ......
men det ordnade som tur var upp sig på en timme 
å vips var solen framme igen.






Vem tackar nej till en ledig eftermiddag 
hemma i vårt paradis istället för instängd 
med en massa siffror och transaktioner ????
Det där oplanerade är nästan bättre än ledig helg faktiskt :-)




Så i stället för stängning av Blåa Lådan 
blev det bad, semesterplanering med H och K 
som kom förbi , lite extra gott att käka och 
  sen satt vi kvar ute till sent utan vare sig dator, tv eller telefon
och bara njöt  .........
det gäller att ta tillvara på de små stunderna . 
Oplanerat är bäst !



Ha en finfin start på veckan ,
det ska jag ha .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin