fredag 12 februari 2016

Omorganisation ...... gilla eller inte gilla


Heeeeeej  !

Tiiiiidig uppstigning ,
efter tre sena kvällar brukar det vara rätt tungt när klockan
ringer denna var tredje fredag.
Men inte idag inte :-)

Här råder redan både fredags och ledighetsfeeling. 
Klockan fem läggs semesterhänvisningen in på mailen 
å sen hem och " bara koppla av " .
organisera det sista med de tre badrumsrenoveringarna i stan som är på G , 
förbereda allahjärtansdagsmiddag,
och tvätta det sista  .

Hoppas ni har bra feeling med :-)


Gillar ni omorganisationer förresten ?

Jobbar man på ett företag som där jag jobbar
är man så illa tvungen .
Lite häng med eller hoppa av .
Där vet man aldrig hur  " morgondagen " ser ut .
Har ju varit med om " några " morgondagar där
under mina tjugosex år om man säger som så :-)

Hade man inte gillat förändring 
hade man aldrig orkat vara kvar .
Fullt ös , men lite stanna upp och utvärdera hade kanske inte varit fel ibland.....
eller kanske inte :-) 
Antingen så blir man jättestressad och orolig av omorganisationer,
eller så kan man välja att hänga med .





Var vill jag komma med det då
undrar nån säkert ?
Jo .......
här hemma råder ju full omorganisation med .
Känns extra bra att både lämna och komma hem till 
ett nyorganiserat hem .

Visserligen i lite annan form men ändock en omorganisation.
Jag organiserar och Darlingen  hänger med 
och hittar inget i skåpen eller garderoberna :-)



Har ju kört operation rensning och sortering 
i stort sett hela huset .
De flesta skåp och garderober det vill säga mååååånga ,
plus alla i källaren och nästan
alla gåingarderoberna är nu sorterade och organiserade .
Har tappat räkningen hur många stapelbara plastlådor i alla möjliga storlekar 
som släpats hem .
Men måååååånga är det .



Å kolla kolla vad som hittades bortglömt 
väl nerpackat längst in i en av gåingarderoberna.

Egentligen inte alls min stil men på nåt
konstigt sätt gillar jag de ärvda tingen  ...... nu .

En gammal stor urna , vas och tallrikar som
kommer att bryta fint i mitt nya vita kök 
i klassisk lyxig fransk bistrostil.
Haha drömma kan man ju alltid ,
än så länge får de smälta in i gamla köket 
ala svensk Skogssäterstil .



Ha en go fredag .
I kväll skippar jag kvällsjobbet på Banken,
 mot en dag i receptionen. 
Dagens nedräkningen har börjat :-)
See ya .

Kram B

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Omorganisation har man varit med om mååånga gånger. Jag jobbar i omsorgen i kommunens regi och nu är det lite mer än 20 år som jag har varit där och det blir alltid något nytt upplägg när nya politiker eller chefer tillkommer. Nu känns det som det är svårt att hitta på något nytt. Det blir lite mer som en repris från tidigare år. Den enda skillnaden är att det är nya personer på chefs position. Jag undrar rätt så ofta hur mycket det kostar med dessa "karuseller".. ? Ja som sagt så har jag jobbat i över 20 år inom detta så jag är en sådan där som "följer med".. på gott och ont..
Omorganisation hemma är desto roligare :)Jag älskar att slänga. Fattar inte vart allt kommer ifrån. det står kassar i hallen var dag med saker som skall till tippen :)
Önskar dig en riktigt skön helg

Bittan sa...

Gissar att det är betydligt värre inom det statliga eller kommunen där även politiker ska säga sitt .
I mitt lilla blågula privata företag beror det ju på nytänk , expandering , etablering på nya marknader och att som Ingvar uttrycker det ...det mesta är ännu ogjort :-)
Ha de bäst . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin