söndag 7 februari 2016

Blått e flott




Blått e flott ........
Royal Copenhagenservisen ,
den som jag fick 
låååååångt innan jag hade vett nog att uppskatta porslin håller än  .
Både håller som i håller och håller som
i att den fortfarande i allra högsta grad säljs .

Kaffeservisen bor i köket och alla tallrikar skålar , uppläggningsfat
och liknande i vitrinskåpet i matsalen .




Hej hej !

Hoppas ni har en bra helg ,
själv tillbringar jag ju min som ni vet 
på jobbet med en massa transaktioner , 
servande av kollegor
och sånt där allmänt kontorsarbete .

No spa och no bastu för Bittan ,
det får Darlingen fixa själv denna helgen.

Byggt har han gjort med ........
gissa om jag fick en överraskning när jag kom hem igår .
Hn har börjat med något ute som jag inte ens visste att jag ville ha 
å det kommer att bli såååååå bra .
Ibland är han bättre än bäst :-)

Ni ska så klart få se när det är klart .



Skogssäter kitchen ja det är ju ett kapitel för sig .
 Planen är som jag skrev igår  är att riva ut totalt 
och flytta på tja typ allt 
gör om och gör rätt .



Efter snart trettio år är det verkligen på tiden .

Det " enda " vi gjort genom åren är att byta luckor ,golv , bygga köksö,
byta fönster och vitvaror .
Är inte sugen riktigt än på att återigen leva i byggkaos .......
men framåt hösten eller nästa vår hoppas jag på 
att suget dyker upp  .
Eftersom Darlingen envisas med att byta keps 
och göra allt själv tar det en stund men då får man
å andra sidan exakt som man vill .

Hantverkare i all ära ,
bättre med en egen elektriker, snickare , rörmokare ,
målare , uppfinnarJocke och allt i allo .
Då får man det där lite omöjliga och speciallösningar
som gör så mycket för helheten  .


Ha de bäst .


Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin