onsdag 2 december 2015

Julgodis v s abstrakt konst.......


Det där med att inse sina begränsningar och
att man har en egen överkvinna .........

Min bak och konditorhovleverentör d v s Prinsessan 
är inte riktigt snäll ,
eller det är väl precis just det hon är förresten :-)))

 Hon kom förbi när jag hade rullat favoritjulgodiset 
mozartkulor häromdagen.

Japp rullat dem som den Mozartkuleexpert jag är 
exakt lika stora
nja inte alla kanske men några ... typ två var det i a f 
och perfekt runda
  möjligen kanske eventuellt liiiiite kantiga ......möjligen.

Hon konstaterade att de såg ut som abstrakt konst
dv s kantiga och ojämna.
För att jag inte skulle få dem ännu värre 
 erbjöd hon sig att rulla dem i chokladen.

Jo men tack så mycket .

Ja ja , okejdårå mina hade kanske inte riktigt sett ut såhär
och det där med äta med ögat gillar vi ju stort  .....
men nåt straff för att hon kritiserar är ärlig  
måste hon ju få.



Hej på er förresten !

Den abstrakta konsten ja ,
både den och straffet blev en riktig win win .
Jag gosade med Liten Prins och 
fick samtidigt perfekta Mozartkulor och trillingnötter  .

Perfekta trillingnötter fick bli straffet för 
vad hon kallade min förberedelse för .

Japp nåt straff måste hon allt få :-)))



Hade jag inte bevittnat tillverkningen i alla momenten 
 hade jag trott att hon köpt 
fyrtiotvå askar Alladin eller Paradis och plockat ur dem .
Ingen abstrakt konst här inte ........
alldeles lika stora och perfekta de med .
Liiiiiite snäll är hon allt min Prinsessa :-)))



 Hoppas allt är bra med er alla denna decembers första Lillelördag .
Här fortsätter julstämningen att råda,
vissserligen ruggigt och grått , men det där frostiga vita ute 
och en massa utslagna hyacinter som sprider en 
underbar doft i hela huset , julmusik
tända ljus och slingor inne bidrar stort  . 

Dagens todo blir till förbereda kvällens tjejträff , 
den andra denna vecka .
I kväll är det tradition med ett gäng nuvarande jobbarkompisar 
 en f d och en kompis till en av dem som slunkit med ändå .
Men först lite bokföringsjobb och en sväng till La Stada . 

Vad hittar ni på ?

Ha det bäst .

Kram Kram



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin