torsdag 22 oktober 2015

i bokskogen och det där med ny karriär ....


Tjolahopp !


Gårdagens utflykt ........
till bokskogen .
Utflykt numero två denna veckan ,
 det gäller att passa på när man har ledig dag :-)

Å man vet aldrig hur länge det magiskt vackra höstvädret
håller i sig heller för den delen .
Vi packade rekvisita och det allra sötaste lilla fotoobjektet 
och drog som sagt mot bokskogen.





Att göra karriär som barnfotograf 
kan jag fetglömma haha,
inte för att jag har planer på det , men ändå :-)


  

Inte heller det där med att byta 
plats och rekvisita som vi tänkt ,
det var bara att fetglömma det med .
Jädrar vad stressigt det blev ,
vi fick helt enkelt nöja oss med att han 
har annan mössa på sig på några av bilderna 
de kom visst inte med här såg jag nu .

Han som A L L T I D  är glad och skrattar 
tyckte att det här var det mest fåniga som mamma och Mormor hittat på ,
asså vadå ligga på en fårfäll mitt i skogen med nån löjlig liten Bambi ,
jag som vill ha min apa  eller åtminstone min kanin :-)
Att få honom att sitta skapligt eller ligga på mage utan att ha
ansiktet i fårfällen ,
Det gick väl sådär det med om man säger som så .






Bokskogen på hösten är vackert så det förslår ,
nästa gång ska vi se till att gå längre in i skogen .
Jodå det lär bli fler gånger,
övning ger färdighet :-)





Väl när allt var arrangerat var det bara att inse att det där med att
ställa in kameran ......
näää glöm det  .
Här är det fotoobjektet som bestämmer ,
inte fotografen och hennes assistent inte :-)



Auto , klick , klick, klick , fokusera i blindo 
å i bästa fall hinna byta objektiv en gång 
innan den minste Prinsen gav upp 
och tyckte att näääää nu räcker det för idag .

Nu vet vi  i a f exakt hur vi I N T E ska göra nästa gång ,
alltid ett plus :-) 




Sötisen :-)))





Ha det bäst ,
för min del startar jobbhelgen redan idag ,
gör min normala vecka plus några timmar till på fyra dagar 
så jag vet vad jag ska
hitta på till sen söndag kväll .

Inga fler utflykter denna veckan m  a o .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin