tisdag 2 juni 2015

Ta mej till havet ......





Eftersom det för ovanlighets skull fortsätter att komma vatten uppifrån idag 
passar det väl bra med några " vattenbilder " här med .




Hej å godmorgon denna blöta tisdag !

Hur har ni det ?
Gummistövlar , och regnställ , eller ?
Jag med mina hälsporrar haltar ut under paraply i gympadojjor 
till bilen , det är så mycket som jag kommer att vara ute dag .
Gör inget alls att jobba till nio i kväll ,
så ogräset kan fortsätta att växa :-)
I helgen M Å S T E det ansas 
annars tar det över helt .






Dagens bilder är från förra veckan. 
På väg hem från vår  mittiveckanweeekend 
åkte vi norrut utmed havet istället för 
vad nu den där vägen mellan Kalmar och Norrköping heter ......
E nånting .
Stannade till på småställen och bara njöt
av den svenska försommaren.




" Små " skulpturer liknande dessa kanske skulle vara 
något att ha i Skogssäter garden .....
eller kanske inte haha .





Tänk att ha en båt här och bara tuffa ut bland öarna ,
synd att man bor precis mitt i landet och har lika långt till båda kusterna .
Ja , jag vet vi har ju Vättern men den södra delen är ju inte så
himla kul .
Ska vi ha båt ska det vara där det finns öar .
Punkt .
Nu ska vi ju I N T E ha båt även om
Darlingen  får för sig det ett kort ögonblick då
solen skiner och vi har den årliga bada i vätterntraditionen.
exakt varje år :-)



Igår när min bästa H var här smiddes sommarplanerna .
Vi har en svensk havsweekend bokad tillsammans med dem sen länge .......
innan semestern .
Eftersom vi som vanligt har riktigt sensen semester
är det perfekt att göra lite småtrippar då och då 
allt för att dra ut på sommaren så mycket som möjligt .

Resan till varmare hav söderöver är 
tidsbestämd men inte helt klar vart den bär av än .
Men någonstans där det är betydligt varmare och solsäkrare 
än i detta landet är i a f planen  .

Ha de gott  ,
ses snart igen då blir det blött i en annan form vill jag lova .
Kolla in i morgon så ska ni få se .

Kram B 


8 kommentarer:

I mitt huvud sa...

Vilka härliga skulpturer!!
Och vädret... Ovädret, tycker jag är en bättre benämning! Morr!

Elzie sa...

Härligt när man kan ta av från "storvägen" E22 och ta lite mindre vägar hemåt. Det försöker vi göra så fort det är möjligt.
Båtar ja, just nu är gubben på väg och ska titta på en annan båt. Vår lilla börjar han tröttna på. För mycket ösande av vatten, haha. Nu ska det plötsligt vara en med kapell!!
Ha en fin jobbedag. Själv linkar jag omkring här med nästan alla fönster putsade.
Kram Elzie

Den där Marie sa...

Åh jösses vilka skulpturer! Grannarna skulle då få nånting att prata om, om inte annat ;))

Jag är så trött på detta regnande så jag hoppas verkligen att det vänder till helgen, som det är utlovat!

Kram Jonna

Lyckoslanten sa...

Jag tycker också att de där nakna paret på bild gör sig bra!
Havet ja, det kan man bli obotligt beroende av. Men visst är varmare vågor skönare. Njut nu av dina dagar och hoppas hälarna repar sig. Jag känner också av det där från och till.
♥︎

Bittan sa...

Ja verkligen oväder ..... i kväll kändes det som oktober när jag kom ut från jobbet . Nu V I L L vi ha sommar !
Kram B

Bittan sa...

Vackert väg , har aldrig åkt där tidigare .Klart ni ska ha med kapell ni som "bor " vid vattnet :-)
Kram B

Bittan sa...

Ja absolut skulle det säkert roa nån haha :-) Vi håller tummarna om helgen annars är det snart dax att emigrera ! Kram B

Bittan sa...

Hade varit nåt att ha ett naket par bredvid bastun :-) Får ta en extra funderare . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin