tisdag 3 mars 2015

Så har hon gjort det igen ......



Hej hej !

Igår hade vi mammadotterkväll av det lite
ovanligare slaget .......
en välbehövligt nyfrillad Moi och Prinsessan .

Vi var på vattengympa med efterföljande relax .
Kul men not so smart visade det sig .

En dotter gravid i vecka tjugosju och en mamma utan bicepssenor
 i armen efter mina tre axeloperationer.
Hur det gick ?
Jo tack sådär .......
inget för den gravida som bara kunde göra vissa rörelser
och inget för den blivande mormodern heller
hon som dumt nog fortsatte när det började göra ont ,
så det blir inga fler pass.

Idag har jag rejält svårt att lyfta högerarmen .......
 men relaxen och ångbastun var skön :-)

Testar man inte får man inte veta å nu har vi som sagt testat.
Hoppas bara nu att armen ger sig och jag snabbt är tillbaka i " normalt "
tillstånd och återigen måste försöka att acceptera
  intelyftaåintegöranåttungtansträngade.


Passade på att kika på bokrean en sväng när jag ändå var hos frissan i stan.
Så har hon gjort det igen, hon som I N T E skulle shoppa böcker .
Förr hängde jag alltid på låset mitt i natten eller
tidig morgon när den startade.
Numera kan man ju beställa allt på nätet redan innan 
så det har liksom förlorat sin charm lite .

Varje år åkte vi på Bokmässan i Göteborg 
och även där släpades det hem åtskilliga kilo böcker .
Läser fortfarande mycket men numera blir det mest pocket 
eller hemladdat på paddan .

Har du shoppat något på bokrean ?






I mitt "lilla " lager i stan finns hur mycket böcker som helst nerpackade ,
både mina och barnens .
Att ha sparat barnens kommer väl till pass nu då Prinsen är där
titt som tätt och hämtar lite " nytt "till Småprinsarna . 
Har även en inbyggd bokhylla väl dold i min W I C  .
Åtskilliga bokklubbar och bokreor genom åren har gjort att det 
bara fyllts på både där och i stan .

Rätt onödigt egentligen , för vem läser om böcker ?
Inte Moi i a f ........
förutom Jan Guillou och Sjunde insikten ,
de har jag faktiskt läst två gånger .
Alla andra som bara står där och samlar damm 
kanske man skulle ta tag i ...... nån gång .



Vad gör man då istället ?
Jo man köper nya böcker :-)
Coffetableböcker .



Både att gå på bokrean och att shoppa något där hör liksom till  .
Dagens fynd blev Maria Montazamis :s bok för ynka femtionio spänn
och en finfin till att ha liggandes framme och bläddra i  .

Den där trenden med coffetableböcker same same som alla andra och
bara för att går totalt bort här .
Vem blir glad av att det ligger ett gäng 
mode eller designböcker på bordet ?
Inte jag  i a f .



Däremot kan man inte bli annat än glad när man 
bläddrar i M M :s .......
att den sen matchar både 
blommor och inredning är ju ett extra plus.
Den innehåller både bling bling , recept , snygg inredning ,
vackra bilder och extra kul att det är ett gäng sidor om Kalifornien 
där vi var för knappt ett år sedan .  


Likaså delar vi samma passion för läppstift ,
skumpa och ljus :-)



Den andra boken som fyndades är minst lika fin den med  ,
 den får ni se en annan dag .

Dags att leta fram lite starkare värktabletter för 
nu väntar en lååååååång jobbdag .
Med månadsrevision och deadlines 
så jag hinner som tur är inte känna efter .



Ha det bäst .

Kram Bittan

2 kommentarer:

The Place To Be sa...

Men aj, aj ,aj! Låter inte bra med din axel! Hoppas det blir bättre.

Näe, jag har inte shoppat en enda bok på rea tyvärr. Det har glömts bort :-)

Kram Malin

Bittan sa...

Att jobba nästan elva timmar gjorde det iväl nte precis bättre men idag blir det nagelfix och kortdag för lite återhämtning så det ska nog gå över . Ha en bra dag . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin