söndag 25 januari 2015

Kalas och ääääääääntligen är det min tur


Hej hopp på er alla stora !

Idag är det jag som skriver ........
Farmor och Farfars 
allra sötaste lilla lilla hjärta.
Mitt namn är 
MiniPrinsen 
eller näääää det heter jag ju inte på riktigt,
 det är bara Farmor som envisas med att kalla lilla mej för det .......
så okej då .

Tjabba , 
MiniPrinsen här :-)

Min storebror har ju redan skrivit flera gånger ,
så nu när jag nästan är ett helt år gammal tycker jag faktiskt 
att det är dax för lilla mej att få premiära alldeles själv på Farmors blogg .
Så här är jag..... number one ,
det stod det på paketet från dem  :-)





Vet ni va ?!
Jag fyller snart år och 
igår hade jag stooooort kalas .
Jag fick jäääääääättemånga paket , mamma och pappa hade dukat fint
med långbord så alla arton gästerna fick plats att äta tårta .
Det var  ballonger i taket , födelsedagståg, ljus och serpentiner  
precis som det ska vara på födelsedagskalas har jag hört ,
jag vet ju inte helt säkert eftersom jag aldrig har fyllt år innan .
 Min mamma och pappa säger att det inte är alls många dagar kvar till 
den stora dagen .
Min ettårsdag .




Jag har ju världens finaste , goaste , snällaste  storebror med som ni vet , 
han som Farmor kallar LillPrinsen 
han är bra att ha han .........
både som paketöppnare och ljusutblåsare eftersom det visst var  lite svårt
att fixa sånt själv när man som lilla jag bara snart är ett år .

Men jag kan en massa andra saker .......
jag kan nästan gå om nån stor bara håller lite , lite löst i min ena hand  ,
 å krypa fort som attan , det ni det är jag 
världsjätttebäst på .

Jag kan prata med ,
en hel massa även om inte alla riktigt alltid hajjar vad jag säger  
så det så :-)
 Jag kan klättra upp i soffan och kasta mej hejdlöst ner ,
och det bästa av allt .......
hjälpa min storebror med hans duplotågbana eller nåt annat som tar så
där jääääääääättelång tid att bygga ihop .
Då kallar han mig för den lille Marodören,
Marodören ?! 
Jag vet inte riktigt vad det betyder ........
men det känns som att MiniPrinsen låter nog bättre .
Ska säga det till han nästa gång han säger det .


Farmor tjatar hela tiden om att det är svårt att ta kort på mej för att jag är så snabb ,
jag tror att det är för att hon är så långsam , hihi  :-)




Jag fick jääääääääättemånga paket men det allra roligaste var nog allt papper .
Min snälla faster Prinsessan hade bakat stora smarriga ljusblåa Prinstårtor .
Inte bara en utan två stycken så att det skulle räcka till alla .
Jag käkade både tårta och chokladboll alldeles själv och smakade lite
på Prinskronan , det får man om man är en MiniPrins sa Farmor  .








Min Farfar är kul han .
Han gillar precis som jag att ha knasiga saker på huvudet 
 han fick låna födelsedagshatten ,
till mej är den alldeles för stor än .









Nästa gång får Farmor skriva själv ,
men rätt som det är dyker jag upp här igen bara så ni vet :-)


Hej då från MiniPrinsen ........




6 kommentarer:

Huset på berget sa...

Vilka söta små prinsar. Klart man ska ha både tårta och chokladboll när man fyller 1 år!
Kram

Cecilia Rockbabe Kärvegård sa...

Haha, vilket härligt inlägg! Jag har två småprinsar som fyller 1 år den 17 Maj så jag kan inte låta bli att tänka på dem när jag läser ditt inlägg. Vilken supersnygg tårta förresten.

Önskar dig en suverän kväll!

You Rock!!!

ullie sa...

åhh så fina de är era prinsar

Bittan sa...

Ja visst är de :-)))

Bittan sa...

Såklart :-)

Bittan sa...

Tack tack , då har du det mysiga ettårskalaset att se fram emot . Tårtan var inte bara snygg utan god med :-)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin