tisdag 6 januari 2015

Bättre sent än aldrig och att förhoppningsvis ha läget under kontroll





Halloj därute !

Hoppas ni har det bra mina vänner .
Så var det helgdag igen vilket betyder inte ledigt för min del. 
Söndag en tisdag , snacka om att fortfarande vara totalt veckovill.
men bara en tidig morgon kvar  , sen så  .
Vad hittar ni på idag ?
Shoppar kanske  :-)
Jag var sprang in på köpcentrat en snabbis igår för att 
köpa en speciell Tomas Sabocharms , men kom ut utan ,
helt galet med folk  .
Hoppas på att den finns på Arlanda 
annars får det bli när vi kommer hem.
Får ju de flesta i present , men ibland vid speciella händelser 
köper jag själv å nu är det dags att bevara en händelse 
i charmsform :-)



Här på Skogssäter spa kommer det som är
 kvar av kvällen när jag väl kommer hem att tillbringas tänkte jag .
Ska passa på att ta ett bubbelbad och kolla på 
 ett avsnitt på Downtown Abbey.
Japp så får det bli .

Jaaaaaa , jag vet att jag är helt off 
och typ sist i världen med att se den serien. 
Trodde aldrig jag skulle fastna för något sådant ,
inte riktigt min genre 
om man säger som så .....
 men åhhhhh vad bra den är  .
 Bättre sent än aldrig .

Hur du sett den ?
Dum fråga , det har du väl så klart :-)
Visst är den beroendeframkallande !?
Har inte fastnat för något så totalt sen Desperate Housevife , 
den som sträcktittades  alla säsongerna på rekordtid.
Borde snart vara dags att se om den förresten .
Vi åkte ju på Whisteria Lane i Los Angeles i våras 
så det hade varit kul att se den 
nu när man vet hur det egentligen ser ut  ......
eller inte .
Uppbyggd som den är på Universal Studio är den ju inte riktigt som
man tänkt sig bland alla kulisser .



Innan den uteblivna charmsen sprang jag förbi en underklädesbutik ,
lite nytt och hoppla en ny bikini spontanshoppades .
Ett gäng böcker är laddade i paddan och telefonen
 och packandet är klart .
 Läget är förhoppningsvis under kontroll , 
då kan man kosta på sig 
ett avkopplande bad så här dan före dan  :-)

I morgon blir det halvdag , 
en efterlängtad mammadotter dejt med min Prinsessa
 vi har verkligen jobbat om varandra de senaste veckorna 
och en sväng till Småprinsarna innan vi drar mot huvudstaden och 
hotell på Arlanda .


På tal om Prinsessan och Småprinsarnas mamma .
 Jag har gjort dagens goda gärning och borde härmed ha 
stigit ytterligare ett pinnhål 
både som mamma och svärmor :-)
Gladde dem båda med att de S L I P P E R  
sköta de där kacklande tanterna .
De där två " kackerlackorna"  som jag kanske inte heller 
tycker att det är världens kuligaste att gå ut till i kylan ,
 att behöva peta på dem för att plocka ägg eller att göra rent hos dem 
utan kanske t o m liiiiiiite jobbigt och liiiiiite läskigt .
Men det behöver ni ju inte berätta för husse som är förste
hönsskötare på Skogssäter .
å föralldel inte heller för snälla grannen som är andre :-)

Ja ja ja, jag vet att det tydligen var jag som fick dem ,
men som vanligt gör vi ju det vi är bäst på här .
Nån är bäst på att fixa hos dem och nån annan är bäst på att äta äggen .
Bra fördelning tycker Moi.


Fast det hade ju inte varit något större problem 
för Prinsessorna förresten ,
bara för dem att skicka in LillPrinsen ,
han precis som sin Farfar löser det galant :-)


Oj vad långt och blandat det här blev då .
Slutsvamlat för nu , dags att dra .
Ha en riktigt härlig Trettondag 
å välkomna ska ni vara ni nya här  .
Kul att ni hittade hit :-)
På återseende .
Ses snart igen .

Kram B


2 kommentarer:

Elzie sa...

Har faktiskt inte sett Downtown Abbey men däremot har jag köpt första serien som jag ska se nån gång, haha.
Ha en fin jobbedag. Här är det faktiskt ledigt idag. Inte klokt!!
Kram Elzie

Bittan sa...

Då är det hög tid att börja kolla nu :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin