måndag 10 november 2014

Att bli firad av hela hovet och jullistan är på påbörjad

Prinsen och Prinsessan firade Far kungligt igår , bilden däremot är från Mors dag 

Hej hej !

Hoppas ni fått en finfin start på veckan,
Själv är jag inne på tredje koppen kaffe ,
njuter av några av Darlingens farsdagspresenter och skriver jullista.
Finaste barnen firade honom stort när jag var på jobbet med både 
smörgåstårta, blommor, choklad och lotter :-)
Fotot ovan är från Mors dag ,
ett av få skapligt nytaget som de två fastnat på tillsammans .

Dricker kaffe , mumsar choklad  och 
gör min favvosysselsättning skriver lista .
Sämre start på veckan kan man ha  :-)

Min jullista innehåller allt ifrån dekorationer, mat , tema , 
julklappar , några få traditionella måsten , inköp mm .
Sen ett helt gäng år tillbaka är det no stress inför julen på Skogssäter ,
och då menar jag verkligen N O !
En massa baraförattmanalltidgjortbakning och mat 
som ingen ändå äter 
skippas helt , julbordet brukar bli överfullt ändå :-)
Vi gör E N B A R T  det vi vill och känner för .
 Minimalt trängande med alla andra i butiker,
 med planering i god tid , typ nu 
är december enbart till för mys , umgänge och 
tyvärr alldeles för mycket tid på jobbet .
Är ju inte precis mindre i min branch i december 
så det där med extra ledighet
kan man bara glömma .
Just därför tar vi det lugnt och myser extra mycket .
Jul blir det ändå :-)


Måndag är ju som vanligt ledig dag för Moi .
Ska bli skönt efter en denna " missade vecka och helg " .
Vi har ju verkligen gått om varann 
ända från förra måndagen hela tiden " är du ledig så jobbar jag ".
En kommer hem strax före midnatt och den andre åker
halv åtta morgonen därpå .
Det blir nästan likadant denna vecka då han drar till huvudstaden i morgon 
för några dagars kurs .
Så denna lediga måndag ska även innehålla planering inför
helgen då lite kuligheter väntar :-)

Ha en bra dag , ses säkert framåt kvällen 
med inspopics när listan och julinventeringen är klar.

Kraaaaaaam B






Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin