tisdag 14 oktober 2014

Välkommen in........



Hej hej !

Välkommen hit ......
både till min blogg och in i hallen på 
Skogssäter .
Kul att just du ville kika hit :-)))
Hade jag hunnit hade jag såklart bjudit på fika 
men själv är jag snart på väg ut genom den där ytterdörren .
Mot utbildning på jobbet å sen receptionen i kväll på det .
10 -21 , ett litet nätt pass .
Lika bra att köra igång ordentligt .



Passade på att fota i hallen när jag 
 bytte till dagens datum på evighetsalmanackan ......
F J O R T O N D E oktober ,
 ojojoj snart har halva denna månaden gått med  .

Skönt , då det inte precis är en favoritmånad .
Oktober är den där månaden som jag brukar tycka allra sämst om, 
näst efter januari .
Men i år har oktober faktiskt visat sig från en riktigt bra sida, 
det fina höstvädret gör mycket .

Håller tummarna att januari blir lika bra med ,
men då istället med lite lagom snö och några minusgrader 
och gärna sol , tack .



Gammalt avloppsrör och skylt från fastigheten i La Stada bor hemma i
Skogssäters hall.

Att hitta på roliga saker storstadsweekendresa
hjälper de där tråkmånaderna ,
håller ni inte med om det ?
Förra året åkte vi till London vid denna tiden ,
där fick vi uppleva några riktigt härliga höstdagar    .
Passade även på att åka en sväng till Oxford med alla universiteten 
och HarryPottermiljöer
och till Stratford upon Avon , Shakespears födelsestad.
Så himla vackert med alla höstfärger på engelska landsbygden .
Kan verkligen rekommenderas .
Kolla in HÄR  och HÄR.



I år är ingen storstadsresa planerad i oktober 
men funderingar finns för januari .
Får se om det blir som tänkt .

N Y gardinerna hänger fint i hallen 
och Bittan hittade ett gäng sparade dollar i skåpet host host  .
Måste ju vara en hint .... eller ?
Som min mamma alltid sa :
har man grimma får man snart häst :-)


Dags att bege sig .
tack för titten och ha en himla bra dag .

Kram Bittan

4 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken hall ni har! Här får man inte rum med något utöver kläder haha. Det var en lång och fin dag att börja med. Hoppas du inte somnar på mötet. Ibland är det risk för det, tycker jag.
Kram Elzie

Här är gudagott att vara ! sa...

Här kliver jag in rakt i din hall utan en aning om var jag egentligen är !
Måste titta mej runt ett tag och göra mej hemmastadd...Det tar nog en stund för här var det mycket intressant och vackert att titta på !
Kram från en ny gäst / Anneli

Bittan sa...

Ja det är skönt med stor hall , got om plats och med ljus både från fönstren och dörren.
Nu har dagens pass svischat förbi och jag är hemma äntligen ,ingen risk att somna , här krävs det att man är delaktig . Kram B

Bittan sa...

Välkommen hit Anneli :-))) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin