lördag 18 oktober 2014

Hoppsan , som det blev






Alltså !
Ni anar inte vilken lyxfredag det blev här igår  , 
skumpa , oxfile , tända ljus och soft music väntade när jag kom hem .
Å Darlingen fotade hela kalaset.
Joråsåatt host host ........
eller kanske inte riktigt  
eller om man ska vara ärlig kanske inte alls .



Hej hej !

Hoppas allt är bra .
Vaknade tidigt å eftersom det fortfarande är mörkt 
när jag skriver detta inlägg passar det bra att visa fredagskvällens 
mörka bilder .

Hoppsan som den kvällen blev ja ........ 
Svängde förbi SmåPrinsarna på väg hem och anlände precis lagom 
samtidigt som deras mamma kom hem med fredagsmyset ......

Donken och Max .

Eftersom Happymeal just nu innehåller böcker 
slog hon för säkerhets skull till och köpte två meal .
Ett till LillPrinsen och ett extra .

Summa summarum 
MiniPrinsen kalasade på ett smörgåsrån ,
Lillprinsen fick två nya böcker till sitt " bibliotek "
och  Farmor fick det där extra Happy Mealet.


Hem för att fredagsmysa med han jag knappt sett på hela veckan,
Darlingen hade haft ledig dag och slagit på stort i köket 
för att överraska .

Jodå nog blev det överraskning alltid .
För det första var han 
 inte ens hemma när jag väl kom hem .
tack för den liksom.....
När blev dottern och svärsonens bastu viktigare än hustrun ,
jag bara undrar ????


När han till slut dök upp hade Moi redan hunnit med att  
tända femtioelva ljus ,
hämta grannens post , vattna alla deras blommor 
plus diverse andra nödvändigheter .

Blixtsnabbt innan jag ens hann säga tack men nej tack 
hade han som knappt vet vilket som är 
spisen slängt ihop en gourmetfredagsmiddag på 
tre minuter blankt , slå det om ni kan !



Vad det blev ?
Mamma Scan och snabbmakaroner spetsat dekorerat med lite ketchup
Jo man tackar :-)

Tur att jag har mina kvinnliga favvisar som löser fredagsmyset åt mig, 
Min egen Prinsessa och Prinsens . 








Strax efter dök nämligen
Prinsessan upp med färska ostfrallor
på väg hem från jobbet  .



Så istället för oxfile , skumpa och fina kvällsbilder ....... 

  Mamma Scan och snabbmakaroner till mannen 
en Donkens Happy Meal serverat hos SmåPrinsarna ,
plus en pinfärsk ostfralla till Moi,
det tillsammans  med ett glas rött .
en Fransos , Cotes-Deu-Rhone-villages
allt förevigat med suddiga mobilpics .

Hoppsan som det blev :-)

Detta kanske inte blev ett av mina mest inspirerande 
matinlägg och tips men   
med rätta sällskapet , efter en galen vecka kan även en sådan här 
annorlunda meny smaka himmelskt :-)


Over and out .

Nu väntar en vanlig lördag , d v s Bittan i köket  .
Ha det så bra så ses vi snart igen.
med förhoppningsvis i af lite bättre bilder .

Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin