torsdag 18 september 2014

Någon, egna oliver och missöden kan hända även den bästa



Vad tror ni ?
Blir det några oliver till kvällen ?
Förra året hann de inte mogna ,
så det ska väl mycket till om de lyckas göra det i år .
Fast om sommaren vädret ska fortsätta så här så vem vet.

Vilken dag det blev idag med :-)))
Jag och J satt ute i solen hela förmiddagen ,
vi drack kaffe och arbetsledde kollade in när någon snickrade .







Nedanför solstolarna skymtar det som vi arbetsledde
 någon snickrade på , det nya trädäcket .............



Så här såg det ut förraförra veckan när någon bara skulle 
lägga ut bräder för att jag skulle få se hur stort det skulle bli till våren ,
 då när någon skulle börja bygga .
T I L L  V Å R E N ,
V Å R E N ?!
Jag har precis för mig att september är en höstmånad ....eller ?!


Samme någon mätte lite och fick för sig att börja gräva för plintar ,
eftersom det var fint väder reglade någon lite här och lite där .
Sen jobbade någon kväll och pulade några timmar varje förmiddag
innan någon för säkerhetsskull åkte på konferens i två dagar och även
såg till att jobba lördag .
Som kompensation för det snickrade någon lite mer på söndagen ,
sen var det dags för ytterligare en veckas kvällsjobb 
och någon pulade några timmar varje förmiddag igen ....


........och vips hade någon byggt trettio m2 nytt trädäck nästan klart,
det saknas bara en kantbräda och täckning på nersidan som någon inte hann med 
innan någon åkte för att avverka sista kvällspasset .
Någon är rätt bra ....ibland ;-)
Undrar om någon tänker köra igång med badhytterna , 
spabadet och bastun som ska bli i anslutning.
Om september är en vårmånad så borde väl oktober också vara det 
och det var ju till våren som det skulle byggas .
Jag som siktade på midsommar ,
nu borde väl allt vara klart till jul eller i a f påsk :-)))

På tal om någon förresten , 
är ni här i närheten och möter en galning på vespa så är det någon.

Varför han åker vespa kanske ni undrar ?

Jo för någon glömde bort att någon hade släpkärran 
bakom N Y A bilen när någon backade ner på garagenerfarten innan semestern .

Nu hör det till saken att någon har :

1. Stor display som man I N T E kan missa ,
den visar om något är kopplat efter bilen

2. Det piper från en 
himla massa back och sidosensorer.

Hur det gick ?
Inte så väldans bra , 
den är nu inlämnad sen snart två veckor tillbaka.
D Ä R F Ö R åker någon vespa !

Jodå , visst har vi fler bilar men någon tycker det
är onödigt att ha tre reggade samtidigt på två personer
läs att någon inte har besiktigat suven innan caben ska ställas av 

Om jag har gnällt ?
Nääää faktiskt inte det minsta ,
snäll fru som jag är så sa jag bara oooooops det kan hända den bästa/e .
Någon klagade inte den där gången en bil backade in 
i min på motorvägen , inte heller när en jättestor sten 
hoppade på bakänden på en parkering och inte ........

Over and out från någon och hans snälla fru .



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin