lördag 20 september 2014

Att kräva ersättning !!!



God lördagsmorgon från Master bedroom !

Hoppas allt är bra 
Här firar vi att Darlingens två veckor med
kvälls/nattjobb äntligen är över så man får sova lite bättre .
Tycker att jag borde ha hustruersättning för missad sömn men 
inte ens på den tiden han hade jour och var ute på nätterna fick jag det , 
så det är väl ingen ide att försöka nu heller  .

Vadå , jag kan väl inte hjälpa jag inte kan sova ensam !
Dålig stil av hans företag tycker jag :-))) 

På tal om sova ....
Sovrummet , det är ett riktigt favoritrum här hemma .
Vi investerade ju i ny säng för snart ett år sedan.
Tyckte att den gamla var skön och hade egentligen inte tänkt byta 
skulle bara " åka förbi Sovabutiken och testa ".
Jo tjena , vi var där i två timmar provlåg, hissade och dissade.
 Dagen därpå blev det bokad tid med säljare för att
gå igenom de vi fastnat för .
Det enda vi ångrar är att vi inte gjorde det för länge sen .

Vi valde en Stjärnbädden höj och sänkbar med en grå gavel i samma tyg .
Bästa köpet ever .




Extra skönt med nymanglade percalelakan dänkta med lavendelvatten ,
inte mycket som slå det heller .
Har ni testat percale förresten ?
Mycket skönare än både satin och beachhousekvalitet 
och dessutom helt okej i pris .
Finns b l a på Hemtex.
Rena rama hotelllyxen att krypa ner i  .



Ett sovrum ska andas lugn och kännas svalt men ändå
varmt om ni fattar hur jag menar .
Picsen är inte redigerade till gråskala utan
det är så här det ser ut .
En gång för länge sen envisades jag med att tapetsera 
hela dåvarande sovrummet med storblommiga  Laura Ashley tapeter .
Vi höll på att bli tokiga båda två  
så de tapetserades över efter ett par månader.




Inte nog med att det är lugn färgskala ,
det blev ännu bättre nu när jag skalat bort en massa onödiga 
inredningsdetaljer   .


Hjärtat som i alla år bott nere har fått flytta upp hit.
NON MIHI NON MIBI SED NOBIS
Inte för dig inte för mig men för oss.



En spegel , en tavellist , stjärnlampan.........



......åsså V I -statyn ,
den som släpades hem hela vägen från Brasilien 
det är fullt tillräckligt.

Vet att många tycker att tv i sovrummet är big nono,
å något som stör sömnen 
själv skulle jag A L D R I G  klara mig utan den .

Ha en riktigt mysig helg , tack för titten 
och välkommen igen .
Nu blir det till att kliva upp,
lämna sköna sängen upp och göra sig i ordning för jobb.


Kram Bittan




4 kommentarer:

Älskade pion sa...

Vilket mysigt sovrum,ser ut som på ett lyxhotell.Kram Ulrika

Cat sa...

Så behagligt och avkopplande sovrummet ser ut. Älskar den dova färsgskalan.
Ha de gott. Kram, Catarina

Bittan sa...

Tack , kanske inte lyxhotell precis men mysigt är det i af :-) Kram B

Bittan sa...

Ja , det andas lugn och ro ,
efter att ha testat det mesta i färgväg känns det äääääntligen rätt :-)))
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin