fredag 8 augusti 2014

En mysig eftermiddag och frozen pina colada




Hej hej !

Träningsvärken Hubert råder här idag ......ajajaj ajaj.
Inte i kroppen utan mer i munnen efter igår:-)))
Som vanligt var inte tyst i många sekunder.
Varken på förmiddagen med Prinsarna eller på eftermiddagens poolgäng .
Fredag står det visst i almanackan och
det firades redan igår på Skogssäter ,
så blir det ibland när både Bittan och vännen A-L jobbar helg .

Med lunch , smarrigaste drinken och poolhäng 
löstes alla världsproblem som finns att lösa
plus några till  .
Både skratt , djupa diskussioner , några tårar visserligen av glädje men ändå.
rörde vi oss inte ur fläcken på närmare fem timmar. 
En alldeles perfekt torsdag ,
först förmiddagen med Småprinsarna och deras mamma 
som även stannade till lunchen med A-L
å sen som sagt fem timmars poolhäng .








Pastasallad , melon , halloumi, potatissallad ,
kalkon , salami och vitlöksbröd .
Cider eller rose.
Smidigt och gott i solen.



A-L hade med sig godaste sommardrinken.
Frozen Pina colada .

Du behöver :

1 flaska vodka 
2 frp koncentrerad apelsinjuice
2 burkar krossad ananas
2 burkar kokosmjölk
saften av 4 pressade citroner 

Om jag nu kommer ihåg rätt ...... gör så här :

Vispa kokosmjölken med elvisp
blanda ner resten av ingredienserna ,
rör om och häll i en burk ,  in i frysen.

Skeda upp i drinkglas , fyll upp med sprite och rör om .

UPDATE !
Precis som jag trodde kom jag inte ihåg riktigt rätt :

Ingen krossad ananas utan i stället 2 frp 
apelsin/ananasjuice 


Det där var ett bra exempel 
på spontanitet, att ha fångat dagen och ytterligare ett
sommarminne att plocka fram framåt hösten .

Ha nu en riktigt mysig fredag 
alla ni som istället firar den idag på rätta dagen.

Kram B


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Tack för igår. Jag hade inte krossad ananas i min drink, däremot så hade jag 2frp apelsin/ananas juice. Men det kanske funkar det andra också. Kraaaaaam /Ann-Louise

Bittan sa...

Tack själv :-)))Tänkte väl att jag kom ihåg fel , nu är receptet uppdaterat . Kram kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin