tisdag 1 april 2014

Att motsvara förväntningarna eller att inte göra det




Hej hej igen !

Att motsvara förväntningarna eller som det senaste att inte göra det alls.
Inte ens i närheten , typ många mil ifrån .
Efter morgonens lilla aprilskämt kommer här eftermiddagens no no no tips .

Ni som hängt här ett tag vet ju att jag är en sucker när det gäller porslin.
Sucker med stort S.
Det finns eventuellt  kanske  " lite " porslin  på Skogssäter ....
" lite " i skåpen  å " lite " mer än " lite " ärvt och nerpackat i lådor på lagret i La Stada ,
sånt där som plockas hem och byts med då och då .



Några av favoriterna som alltid håller och aldrig förpassas till stan
är b l a Royal Copenhagen , Rosental och Mateus 
tre serviser som jag sparat på i en himla massa år och har " rätt " mycket av .
Plus några braåhaommanharjäääättemångagäster ärvda serviser ,
plus några till , plus ..... ja ni hör ju
porslin kan man som sagt aldrig få för mycket av och här används 
A L L T I D allt.
Finserviser är I N G A  skåpsvärmare.
 Förutom då möjligen det där som inte motsvarade förväntningarna alls.
Det där som var mil ifrån att känna sig välkommen och 
jag har en bestämd känsla av att det inte kommer att bli speciellt välanvänt på Skogssäter.
Lace får bli dagens no no no tips och nu skojar jag inte aprillo .




Har länge varit sugen på något nytt lite "enklare "
men ändå fint att samla på så 
när Lars Walins designade Lace dök upp gjorde jag en chansbeställning av
välkomsterbjudandet från Fyrklövern .
En chansning som inte riktigt gick hem.
Ett set för två med mattallrikar , förrättstallrikar och miniskålar
i mörkgrått spetsmönster för en krona .

Priset kan man ju inte klaga på i a f ,
men den där mörkgråa spetsen såg mest ut som något ljusblått tryckt fejkfejk ,
silverkanten syns knappt och de var betydligt mindre i verkligheten
än vad de såg ut på bilderna .
Tyvärr blir det inga fler och risken är stor att de blir förpassade bortglömda
längst in i något skåp i a f .

Satsar istället på ett säkert kort ,
inte för att det behövs utan bara för att .
Kollade in det nyinkomna från Mateus häromdagen ,
bättre att fylla på det ,
eller varför inte en färg till .......
bara för att :-)))




Vete sjutton om inte  bara för att ...... håller på att ersätta
det något uttjatade Carpe Diem  här :-)))

Ha en härlig första aprilkväll .... bara för att .

Kram B


2 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Vad tråkigt att du inte gillade porslinet. Jag var ju och träffade honom självt vid lanseringen och de hade dukat det så fint med detta porslin då. Det jag gillade mest var de olivfärgade undertallrikarna. De ville jag gärna ha. Hoppas du hittar något som du gillar bättre. Kram Pernilla

Bittan sa...

Tyckte inte alls det såg ut som på bilderna i verkligheten .Tur de förresten behöver ju eg inte ytterligare en servis att samla på :) Undertallrikarna kanske var snyggare än fejkspetsen men de såg jag aldrig på hemsidan .

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin