söndag 2 februari 2014

Ett kontrollfreak och att hamna mitt i den nya istiden



Hej hej !


Med de här bilderna är det inte svårt att lista ut
var jag tillbringade hela gårdagen.

Jajjemän , mitt i den nya istiden och i New York ,
eller kanske inte riktigt där som i där men 
  i a f så nära man kan komma .


Nya istiden hittade jag bara en liten bit hemifrån när
jag tog en paus från New York på datorn. .



New York ja,
för en gångs hade kontrollfreaket jag tänkt testa det där med att 
 låta någon annan boka resa .
Gav den största mest kända resebyrån i stan 
 i uppdrag att kolla hotell och flygpriser .
Hade inte så himla många krav , bara så bra flygtider som möjligt , 
fyrstjärnigt hotell med wifi, frukost och det viktigaste av allt med B R A läge .


Bild från Google

Jag som är the big Queen of reseletande annars , 
brukar ju A L L T I D vilja boka och fixa allt själv .
Halva nöjet är att leta runt och jämföra , 
nu tänkte jag nöja mig med att leta runt efter
 allt annat , sånt där kulkul som
sevärdheter, måsten shopping , restauranger och liknande.

Men det vete fasen om inte själv är bäste dräng i a f ,
lär nog få boka även denna gången verkar det som .

Bild från Google

Jag fick ett helt gäng olika förslag ,
 de flesta med en liten " kort "sväng till Helsingfors  först !!!
Inte fasen har jag lust att åka jag åt "fel " håll 
och vem vill liksom vänta i tre timmar på en flygplats österut .
Förra gången vi var i USA bytte vi i Paris ,
med ilfart och upplåsta specialsmitvägar mellan terminalerna för att inte missa planet !
Inga väntetider i onödan här inte :-)))
Riktigt så tight skulle det inte vara ,
men eftersom vi blev försenade från Landvetter blev det smått panik .
De flesta som var med från Göteborg skulle vidare runt om i världen 
så flygplatspersonalen på Charles de Gaulle stod redo när vi landade och eskorterade 
och låste upp dörrar där vi egentligen inte alls fick vara .
Det var annat än tre timmar i Helsingfors det .


Eftersom jag inte bara är the big Queen of reseletande utan 
i a f när det kommer till att resa ett stort kontrollfreak också 
var jag därför tvungen att tillbringa gårdagen med att själv leta runt .

Typ vid andra sökningen hittade jag 
betydligt bättre flygtider UTAN byte och minst lika bra hotell på
 sajten där jag alltid bokar när vi åker reguljärt !
B I L L I G A R E .
Mailade en skärmdump och vips kunde de såklart boka flyget till samma pris .
Hoppsan !
Jag kan visst fortsätta att kalla mig the big Queen of reseletande 
och en viss släng av kontrollfreakande är bra att ha .

  




Fortsättning följer .

Kram Bittan

2 kommentarer:

Carina sa...

....då har du nog allt haft lite otur...jag brukar också boka och leta själv, men den här gången hade jag letat och tittat, men det blev faktiskt MYCKET bättre med resebyråns hjälp...trodde jag skulle gå därifrån och få boka själv men icke sa nicke.

Bittan sa...

Hej Carina ! Vilken tur å vilken resebyrå !? Vore läge att kolla där innan jag trycker på enter :-)))
Kram Bittan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin